JÁTÉKRA FEL!

Oberchauserné Ivanics Melinda: Segítsünk a Mikulásnak!

  1. A játék neve, címe: Segítsünk a Mikulásnak!
  2. A játék pedagógiai célja: közösségépítés, toleranciára nevelés, türelemre nevelés,
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: padlón ne legyen semmi, amiben eleshetnek
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: csoportalakításhoz képes lapok, korong, plüss Mikulás, Mikulás sapka
  12. Technikai igény: Székek, iskolai padok, vagy asztalok
  13. Az előkészítés feladatai: Csoportok kialakításához kétféle kártyát készíteni. Korongot elkészíteni, laminálni, hogy tartósabb legyen. Plüss Mikulást és Mikulás sapkát beszerezni. Terem berendezése-padok összerakása, székek elhelyezése a padok mellett.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teremrendezést a gyerekek meg tudják csinálni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mikulás bácsi sapkájából húzzátok ki, hogy melyik csoporthoz fogtok tartozni. Mikulás csizmások és sapkások lesznek. Mindannyian Mikulás bácsi segítői lesztek. Mikulás apó ott fog hátul figyelni titeket. Kérdésekkel rá lehet vezetni a gyerekeket, hogy a korong két oldalán milyen képeket is fognak látni. (Mikulás segítői: manók és akik ellopják a csokit és csak hátráltatják a unkában: krampuszok)
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők leülnek a székekre, ami a hosszában összetolt padok két oldalán van elhelyezve. A pad végére teszem Mikulás apót. A kezemben van egy korong. Egyik felén egy manó, a másikon egy krampusz. Mindenki megfogja a mellette ülő kezét. Az utolsó a combjára teszi a kezét. Az elsők felém néznek, mindenki más a Mikulást nézi. A korongot a játékvezető a háta mögött megforgatja és a padra tesz. Ha a manót látják az elsők, akkor kézszorítással küldik az üzenetet a Mikulásnak. Amelyik csapatnak előbb ér oda az „üzenete”, az foghatja meg a Mikulást. Jutalmul az első résztvevő hátra ül és a sor eggyel arrébb megy. Az a csapat lesz a győztes, amelyiknél az a személy lesz legelöl, aki a játék kezdetén volt. Ha a krampusz van felül nem szoríthatnak kezet, krampusz ugyanis nem segít a Mikulásnak. Ha rontanak, a játékvezető csak annyit mond ejnye-bejnye!
  18. A játék lezárása: Úgy látom Mikulás bácsinak tele puttonya, nagyon ügyesen segítettétek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat választhat egy dalt, amit közösen eléneklünk nekik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1.Rontásnál ellenkező irányba mozdulhat el a sor. Ilyenkor hosszabb lesz a játékidő és figyelni kell, mikor merre kell a sornak arrébb mennie. 2.Szabadtéren is lehet játszani, vagy padok nélkül. Ekkor a kézszorítás helyett lehet babzsákot, gyufásskatulyát is tovább adni. A csapatok ebben az esetben háttal állnak egymásnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Oberchauserné Ivanics Melinda