JÁTÉKRA FEL!

Nyírőné Bakay Beáta: Küklopszok szigete – Lopd el a kulcsot!

 

  • A játék neve, címe: Küklopszok szigete – Lopd el a kulcsot!”
  • A játék pedagógiai célja: hallás – mozgásfejlesztés, kooperáció
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 14+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: kulcs, kendő, szék, plüss huzatfogó (botként funkcionált)
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: kialakítani a teret, kiválasztani a játkosokat
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya: kerettörténet: A küklopsz most nem egy barlangba, hanem ebbe a szobába zárta be Odüsszeusz és társait. A szabadulásuk kulcsa a küklopsz széke alatt van. A küklopsz szemét bekötjük, cél: el kell lopni a kulcsot a küklopsztól.
  • A játék menete, játékszabályok: – kiválasztjuk a játékosokat, felosztjuk a szerepeket – a küklopsz szemét bekötjük kendővel, a kulcsot a széke alá tesszük 1. forduló: a küklopsz nem állhat fel a székről, kezével, lábával kalimpálhat, Odüsszeusz és egy társa megpróbálja ellopni hangtalanul (!) a kulcsot, ha megcsörren, akkor a játékos visszaül a helyére, más valaki váltja fel. Ha a küklopsz hozzáér a tolvajhoz, ő is kiesik. 2. forduló: változtatás az előzőekhez képest annyi, hogy a küklopsz felállhat a székéről, járkálhat 3. forduló: a küklopsz felállhat a székből, járkálhat, és még kap egy hosszabbítót (plüss huzatfogó). Ha hozzáér a tolvajokhoz, akkor azok kiesnek.
  • A játék lezárása: akkor van vége a játéknak, ha sikerült elemelni a kulcsot a küklopsz széke alól.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: megköszönöm a játékot
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: nem a szék alá, hanem a székre teszünk különböző tárgyakat, a küklopsz háttal áll a széknek. A többi játékos elindul a tárgyakért, amikor a küklopsz megfordul, mozdulatlanná kell válniuk. A kinek nem sikerült a kővé dermedés, az kiesik a játékból. Akkor sikeres egy lopás, ha a tolvaj vissza is ér a zsákmányával a kiindult helyre, és egyszer sem esett ki. A játéknak akkor van vége, ha az összes tárgyat sikerült elemelniük a játékosoknak.
  • A játékvezető speciális feladatai: csendet kell tartani a teremben, hogy lehessen hallani a kulcs csörgését, és hogy a küklopszot játszó gyerek jól tudjon figyelni.
  • Egyéb/megjegyzés: A játék megvalósulásának helyszíne: Újpesti Babits Mihály Gimnázium A játék időpontja: 2019. november 22. Babits-nap A Babits-nap iskolánk egyik nagy hagyománya, ilyenkor a diákok irodalommal, kultúrával kapcsolatos előadásokon, játékokon, foglalkozásokon vesznek részt. Az én foglalkozásomnak az volt a címe, hogy Beugró az irodalomba. A Beugró improvizációs műsor szolgált alapjául, és főleg Odüsszeusz kalandjaira adaptáltam a játékokat.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/1ux8KnZKSUGuY9wqCMsRDmjEEZ1GRHNng?usp=sharing
  • A Játékot lejegyezte: Nyírőné Bakay Beáta