JÁTÉKRA FEL!

Nyiregyházi Attila: „Kiszámoló” Darts másképp

  1. A játék neve, címe: „Kiszámoló” Darts másképp
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem (vizuális) és számolási készségek képességek fejlesztése. Bemelegítés a matek óra elején.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A darts nyilakkal ne egymást dobálják, és ne álljanak a tábla mellé.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Darts tábla hozzá tartozó nyilakkal
  12. Technikai igény: egy falrész ahova a táblát fel lehet akasztani.
  13. Az előkészítés feladatai: Tábla kihelyezése távolságok kimérése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tábla kihelyezése távolságok kimérése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Sorsolással.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot 2-4 fő játszhatja egyszerre. Az elején mindenki dob 3-at ezekből a számokból tevődik, össze az a szám ahonnan kezdi a játékot.(Ha tízes helyi értékű számot dob akkor az egyesek helyén álló szám számít) Pl: A dobott számok 6,13,19 akkor a játékos a 639-ről indul. A következő dobás hogy meddig kell, leszámoljon. Pl: 12-t dobott. A játék folyamán bármilyen művelet segítségével (osztás, gyökvonás, kivonás, összeadás) csökkentheti pontszámát, míg el nem éri a célt
  18. A játék lezárása: Aki leghamarabb eléri, az nyer, ha nagyon elhúzódna a játék 10 perc után a saját pontszámához legközelebb levő játékos nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Először is gratulálunk a játék győztesének. Ezen kívül megdicsérjük azokat a játékosokat, is akik részt vettek benne
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a részvevők már ismerik a játékot, akkor lehet nehezíteni is a feladatot, nem használhatják a kivonás műveletét, így természetesen hosszabb játékidő szükséges
  21. A játékvezető speciális feladatai: : Mindig érdemes játszani, mert a tanulók manapság gyengék fejszámolásban ezért ezzel gyakorolhatják
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék tetszett a gyerekeknek így nemcsak vaktában dobálnak hanem előre is gondolkodnak a minél gyorsabb nyerés érdekében.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nyiregyházi Attila