JÁTÉKRA FEL!

Nyakas Eleonóra: Játsszunk a betűkkel!

  1. A játék neve, címe: Játsszunk a betűkkel!
  2. A játék pedagógiai célja: Szabályjáték. Pedagógiai szempontból a szabályok alkalmazása segíti a gyerek tudatos fegyelmezettségének kialakítását és fejlődését.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Az általam készített kocka és kártya, bármilyen papír és toll.
  12. Technikai igény: A kényelmesebb játék érdekében egy nagy asztal, minden játékosnak szék, amire leül.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, hogy ott körben ülve biztonságosan tudjanak játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az íróeszközök előkészítése, papírlap kiosztása minden játékosnak, segítség a terem berendezéséhez.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok ismertetése, papírlap, íróeszköz, 1 jóker és egy újra kártya kiosztása minden játékosnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. Én az asztal mellett állok és irányítom a játékot. Az kezd akire rámutatok. Az általam készített dobókockával, (ami betűket tartalmaz), dobnak. Az előttük lévő papírra a dobott kezdőbetűvel kell állatneveket írni. Egyszer van lehetőség a joker kártyával passzolni, egyszer pedig az újra kártyával egy másik betűt dobni. A játékosok az óramutató járásával megegyező irányba haladnak. Ha a következő játékos nem tud új állatnevet mondani és leírni, és a kártyái is elfogytak, kiesik a játékból. Ha valamelyik játékos mondott egy állatot, azt a többiek nem mondhatják újra. Esetleges viták esetén a papírról lehet ellenőrizni a korábbi válaszokat.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha csak egy résztvevő marad a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes megjutalmazása, a játékosok megdicsérése, részvétel megköszönése, mit tapasztaltunk, mit tanultunk belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A speciális dobókockára akármilyen betű írható, a játék étel, ország, város stb. nevekkel ugyanígy lejátszható
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előzetes felmérés, pl. milyen betűvel kezdődik a legtöbb állatnév
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot azért találtam ki, mert az előzőleg lejátszott dobókockás játékok elnyerték a gyerekek tetszését. Azok a matematikai kompetenciát fejlesztették, ez inkább az anyanyelvi kompetenciát.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nyakas Eleonóra