JÁTÉKRA FEL!

Nick Annamária: Mennyire ismered a szomszédod?

  1. A játék neve, címe: Mennyire ismered a szomszédod?
  2. A játék pedagógiai célja: Közösség építés illetve kapcsolat teremtés
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: papír, toll, labda
  12. Technikai igény: nem volt
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek összekészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tereprendezés. Asztalok és székek oldalra tolása. Papír és írószerszám kiosztása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Saját élménybeszámoló. Jó és rossz élmények őszintén a fiataloknak. Tábori kudarcok és meglepetések elmesélése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Bemelegítés: Mindenki gondoljon a legrosszabb élményére ami a táborban keletkezett. Ezek után a legjobb élményére. Első feladat, hogy mindenki keressen mindenkivel legalább 1 közös pontot. Addig beszélgessenek míg rá nem jönnek mi az ami mind a kettőjükben közös. Nyugodtan fel lehet állni és oda menni mindenkihez. Második feladat: Körben állunk egy labdával a kezünkben. Játék első felének a lényege, hogy ki mire emlékszik, hogy kivel mi is a közös tulajdonság. Körbe megy a labda mindenkihez és a szomszédja mondja a nevet akivel a közös kapcsolatot kell elmondania annak a gyereknek akinek a kezében a van a labda. Második része, hogy mindenki a legjobb élményét az életében megosztja mindenkivel. Harmadik feladatt: Középre a földre helyezzük a labdát. A labda maga a tudás, a boldogság, a szeretett és sorolhatnánk. Körben állnak a gyerekek és a játékvezető különböző kérdéseket tesz fel. Legyen szó családról, barátokról, tanulságokról, emlékekről bármiről. A lényege, hogy a labdát senki nem tudja felvenni és magáévá tenni mivel a kérdések szándékosan úgy alakulnak, hogy mindenki csak a közelébe jusson. Ezzel az volt a cél, hogy bárki érezheti magát boldognak, szerelmesnek de mindig ott van az a picike kis rés ami miatt senki se lehet teljesen boldog. Viszont a játék végén rájönnek, hogy a lényeg az apró öröm. Sokkal több van belőle mint felhőtlen boldogságból. Negyedik feladat: Egy tipikus ereszd ki a gőzt szindróma. Csak csendben csak hallkan, hogy senki meg ne hallja egyre hangosabb hangerővel, hogy a szomszédok is hallják, hogy fontos, hogy őket ne zavarjuk meg este.
  18. A játék lezárása: Játék végén ki mit szeretne csinálni szabadfoglalkozás. 13 fő gyerekből 2 egyből felment a szobájába a maradék gyerek a terepen maradtak és csapatok teljesen eltűnve beszélgettek közösen.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tábor végén senki nem távozott üres kézzel mivel mindenkinek járt egy jutalom. A leg segítőkészebbtől a leghosszabb alvás igényel rendelkező is kapott ajándékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esti programnak megfelelő a táborokban viszont ajánlatos a második estén játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előtte ki kell ismernie a gyerekeket és folyamatosan figyelni és jegyzetelni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nick Annamária