JÁTÉKRA FEL!

Némethné Márki Marianna: A SZOBOR VARÁZSLÓ

  1. A játék neve, címe: A SZOBOR VARÁZSLÓ
  2. A játék pedagógiai célja: mozgás igény kielégítése, a közös játék örömének átélése, társas kapcsolatok erősítése, egymásra való odafigyelés, térészlelés fejlesztése, kudarctűrő képesség fejlesztése, állóképesség, erőnlét fokozása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy mozgás közben ne lökdössék egymást. figyeljenek társaikra, főleg a kisebbekre
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: eszközre nincs szükség.
  12. Technikai igény: CD lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszoba átrendezése: asztalok, székek elpakolása szőnyeg feltekerése, szellőztetés.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Már több napja a Mi városunk témát dolgoztuk fel játékos tevékenykedtetések közben. Séták során megismerték városunk szobrait. A szobrokat különböző technikákkal ők maguk is elkészíthették. Ezek az előzmények adták meg a ráhangolódást a játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szobor varázsló játékot fogunk játszani. Sokat sétáltam a városban, és annyira megtetszettek a szobrok, hogy bolondos kedvemben mindenkit szoborrá varázsolok. Sajnos a varázserőm csak akkor működik, ha szól a zene.
  17. A játék menete, játékszabályok: Helyezkedjetek el a teremben. Ha megszólal a zene, szabadon futkározhattok, én pedig elindulok varázsolni. Vigyázzatok egymásra, lökdösődni nem szabad! Aki ezt nem tartja be, az sajnos kiesik a játékból. Akit megérintek, az szoborrá változik, mégpedig így: terpesz állás, csípőre tartás. ( ezt be is mutatom, ill. bemutattatom.) Van egy jó hírem! A varázslatot fel lehet oldani, még pedig úgy, ha az elvarázsolt gyerek lábai között átbújik egy még nem elvarázsolt gyerek. Az az ügyes, nem tud sokszor megérinteni a varázsló és aki minél több pajtását menti ki a szoborfogságból.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha elhallgat a zene. ( A játékot egymás után többször eljátszottuk, mert a gyerekek igényelték, jól érezték magukat. Az ismétléseknél mindig más-más gyerek volt a varázsló.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon ügyesek voltatok! Örülök, hogy senki nem lökdösődött, hogy vigyáztatok egymásra. Nyújtsa fel a kezét az a gyerek akit egyszer sem fogott meg a varázsló! Jutalmazzuk őket egy nagy tapssal! Most az nyújtsa fel a kezét aki több gyereket is megmentett a varázslattól! Ez igen! Nekik is jár egy hatalmas taps! Ha van kedvetek, az udvaron is játszhatunk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekek jól megismerték a játékot. Az udvaron úgy játsszuk, hogy öleléssel kell megszabadítani a szoborrá vált társukat. Nehezíthetjük úgy is, hogy több varázslót választunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyerekek életkorának megfelelően a szemléltetés fontos volt a szabályok megértése érdekében. A folyamatos serkentés buzdítás fokozta a játék hangulatát. A fokozott ellenőrzéssel sikerült kivédeni az esetleges kisebb balesetet. Az intenzív és a pihenő részek, ill. azok időtartamának váltakozásával igyekeztem figyelembe venni a gyerekek fáradékonyságát.
  22. Egyéb/megjegyzés: a gyerekek élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Némethné Márki Marianna