JÁTÉKRA FEL!

Némethné Csordós Rita: Fújja el a szél

  1. A játék neve, címe: Fújja el a szél
  2. A játék pedagógiai célja: A játék célja a figyelem és a reakciógyorsaság fejlesztése, mozgásigény kielégítése, szórakoztatás.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét fel kell hívni, hogy helyváltoztatásnál és a szék vagy karika foglalásnál figyeljenek egymásra és magukra is.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Termekben szék vagy karika
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése, székek vagy karikák körberakása. Szabadban, udvaron a köröket, amibe a tanulók beállnak fel kell rajzolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Felhívhatjuk a figyelmüket arra, gondolják át milyen ruhában vannak, szabad idejükben mivel foglalkoznak stb, mert a kérdések ehhez kapcsolódnak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játéktér berendezése, elfoglalása után a játékvezető ismerteti a szabályokat. Végezhetünk egy próbajátékot. Mondjuk el a játék célját. Hívjuk fel a figyelmet a balesetveszély elkerülésére.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbe ülnek vagy állnak, egy játékos bemegy a kör közepére. A kör közepén álló tanuló a következőt mondja: fújja el a szél azokat, akik pl.lányok, fiúk, barna cipőben vannak vagy akik szeretik a spenótot, vagy akik tudnak biciklizni stb. Akikre ez igaz, felállnak és gyorsan keresnek egy másik üres széket vagy karikát. A kör közepén álló játékos is keres egy helyet magának. Akinek nem jut hely, ő fog a kör közepére állni.
  18. A játék lezárása: A játék játszható egy bizonyos ideig a játék élményéért, a mozgásért versenyhelyzet nélkül, amíg a játékvezető úgy ítéli meg, hogy a játékosok élvezik a játékot. Lehet győztest is hirdetni. Az vagy azok a játékosok nyertek, akik nem kerültek a kör közepére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a játékosokat, megköszönni a részvételt és, hogy betartották a szabályokat. Megkérdezni, hogy hogyan érezték magukat, tetszett-e játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet egyszerre többet is mondani pl. Fújja el a szél azokat, akik lányok és szőkék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok érthető magyarázata és a balesetveszély ismertetése esetén speciális feladat ennél a játéknál nincs.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot nagyon élvezték a gyerekek!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Némethné Csordós Rita