JÁTÉKRA FEL!

Némethné Csepregi Krisztina: Menekülés egy lakatlan szigetről… (Alakítsatok magatokból… – változata)

  1. A játék neve, címe: Menekülés egy lakatlan szigetről… (Alakítsatok magatokból… – változata)
  2. A játék pedagógiai célja: Az együttműködési és kommunikációs készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívjuk fel a játékosok figyelmét, hogy figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre. (esetleg színesítheti a játékot egy homokóra az időméréshez)
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad terület kialakítása, teremben padok, asztalok széthúzása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdeteként elmeséljük, hogy egy lakatlannak tűnő szigetre került a csapat. Eddig nem találtak semmilyen lehetőséget a menekülésre, de most felbukkant a levegőben egy helikopter, amivel szeretnék gyorsan felvenni a kapcsolatot. Saját testükből alkotva a betűket írják le röviden, kik is ők. Egyszerre egy betűt rakhatnak ki.
  17. A játék menete, játékszabályok: (mi a HILD betűit raktuk ki…) Az első betűre 2 percet kapnak. (Megfigyelhető, ki veszi át az irányítást, csapatként viselkedik-e a csoport, mindenki részt vesz-e a betűalakításban…) Következő betűnél nehezítés: Úgy tűnik mégis laknak a szigeten, nem szabad, hogy meghallják a csoportot. Ezt a betűt beszéd nélkül, csendben alkossák meg 2perc alatt. Újabb nehezítés: Közelednek az idegenek. már csak 1 perc maradt a következő 2 betűre. Időmérés homokórával – játékvezető.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha sikerült minden betűt megalkotni. Lehet akár fotót készíteni róla, s nyomtatva felhasználni „feliratnak”.. (Természetesen engedélyt kell kapnunk a fotózásra mindenkitől.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat, megköszönjük a részvételt, megkérdezzük, hogyan érezték magukat., milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 2 csapatot alkotunk, rövid azonos számú betűből álló szavakat/neveket húznak, s időre alkotják meg testükből. Az menekül meg, az a győztes, akinek rövidebb idő alatt sikerül.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok lelki és fizikai biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a résztvevőknek a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Némethné Csepregi Krisztina