JÁTÉKRA FEL!

Némethné Barna Hajnalka: Vak rulett

  1. A játék neve, címe: Vak rulett
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét fel kell hívni, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kendő a játékosok szemének bekötéséhez. Ragasztható, öntapadós számkártya, melyek a játékosok hátára kerülnek. Ennek célja a játékosok megnevezése, nem személy szerinti megszólítása.
  12. Technikai igény: Speciális technikai kellékre nincs szükség. Lehet körbe tett székeken játszani, de székek helyett szőnyegdarabokon ülve is játszható, főként, ha szabadban tervezzük lejátszani.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, hogy ott körben ülve biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A számkártyákat közösen is el lehet készíteni a játék megkezdése előtt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt játszottunk egy szintén a hátukra ragasztott számkártyák segítségével játszható számháborús játékot, ahol a színek szerinti számpároknak kellett egymást foglyul ejteni. Ebből indítottam a Vak rulett című játékot a játékszabályok ismertetésével. A kerettörténet a címből ered. A rulett asztalt a körbe ült játékosok képezik. A rulett golyó a bekötött szemű játékos, aki célba akar érni, azaz az ülő játékosok helyét akarja megszerezni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbe ülnek a már előre berendezett székekre/szőnyegdarabokra, ügyelve arra, hogy eggyel kevesebb ülőalkalmatosság legyen. A hátukra piros és fekete számokat ragasztunk 1-től egyesével haladva a játékosok létszámának megfelelően. (Pl.: 12 játékos esetén piros és fekete számok 1-től 6-ig.) A hely nélkül maradt játékos a kör közepére áll, s a helyszín felmérése után bekötjük a szemét. Két játékost szólít a számok megnevezésével, akiknek helyet kell cserélniük egymással. A bekötött szemű játékos feladata az ő helyeik megszerzése úgy, hogy a helyet cserélők valamelyikét érintéssel elkapja. A helycsere a középen álló tapsára indul. A helyéről felálló játékos saját helyére vissza már nem ülhet. A játék nehezíthető oly módon, hogy több számpár cserél egyszerre helyet vagy a helycseréknél különböző járásokat találunk ki. Pl.: törpejárás, egy lábon szökdelés, pókmászás…
  18. A játék lezárása: A játék mivel nem kiesős, állandóan változik a rulett golyó személye, az érdeklődés fennállásáig játszható.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék befejezésekor a játékosok megdicsérése, részvételének megköszönése történik, valamint érdeklődünk a játék során szerzett tapasztalatok, élmények felől.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb gyerekeknél a mese világába ágyazhatjuk ezt a játékot, ahol a bekötött szemű, gonosz boszorka akarja elkapni a hazafelé tartó Jancsit és Juliskát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozottan felhívni a játékosok figyelmét a balesetmentes játékra a bekötött szem miatt.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők élvezték ezt a játékot. Jó hangulatban zajlott. Ezt a játékot egy 3 játékból álló játéksor közepén helyeztem el. A 3 játékot összekötő gondolat a számokban rejlett. Az első egy gyorsabb mozgású fogójáték volt. Lezárásként egy nyugodt helyzetben, ülve játszható, szintén a számokra épülő játékot játszottunk, ahol az elméjüket kellett a játékosoknak megmozgatniuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Némethné Barna Hajnalka