JÁTÉKRA FEL!

Németh Szabolcs: CSAPJ RÁ, DE OKOSAN!

  1. A játék neve, címe: CSAPJ RÁ, DE OKOSAN!
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekvédelmi szakmai egységemben élő fiatalok és családtagjaik számára szervezett családi napon a gyerekek és a vérszerinti rokonaik oldódjanak, jól érezzék, magukat. Figyelem-, koncentráció fejlesztő játék is egyben mely hibázás esetén is megnevetteti a résztvevőket.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség biztonsági intézkedésekre.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: Egy asztalra és székekre, vagy padokra van szükség, mely körül a résztvevők körbe tudnak ülni.
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztal esetleges letakarítása és a résztvevők meghívása a játékra.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Én az egyik lakásotthonos lányt kértem meg, hogy segítsen abban, hogy legalább 10 fő összegyűljön a játékhoz. nem mondtam el előre, mi is lesz a feladat pontosan, csak annyit, hogy jó móka lesz. a lány segítségével, akire a többiek hallgattak, a 10 fő hamar összegyűlt. Nemcsak a gyerekek, a családtagok közül is asztalhoz ültek páran.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmeséltem, hogy egy olyan játékot szeretnék most lejátszani, amit még Olaszországban, egy nyári gyermektáborban tanultam, egy német nyugdíjas bácsitól, aki rászoruló gyerekeket támogatott. Nagyon megtetszett, hogy mennyire jól bánik gyerekkel-felnőttel egyaránt és a játékot is használva milyen jó hangulatot kelt maga körül. ami még nagyon megfogott, hogy mindezek mellett nagyon ügyesnek is kell lenni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Üljünk úgy körbe, hogy egymás kezét keresztbe tudjuk tenni. Amikor mindenki keresztbe tette a kezét a szomszédjáéval – hosszabb asztal végénél a szemben ülőkével – elindítom a játékot azzal, hogy egyet a jobb tenyeremmel ráütök az asztalra és elmondom, hogy a kör elindult, mondjuk jobbra. A következő tenyér az én ütő tenyeremtől közvetlenül jobbra lévő tenyér kell legyen, és így tovább. Ez a mellettem kettővel jobbra ülő bal tenyere lesz. Ezt a mellettem ülő jobb tenyerének csapása követi… Elindítjuk a kört. A keresztbe rakott kezek miatt nagyon kell figyelni, kinek, mikor következik a keze. Amikor már elég jól megy és értik a játékot, megcsináljuk mindezt az ellenkező irányban is. Már ekkor elég sok mellécsapás lesz, persze sok-sok nevetés is. Most jön csak a java: ha valaki a tenyérlecsapások sorában egyszer csak kettőt üt az asztalra, a mozgás iránya megfordul és ha jobbra ment a kör, mos balra fog menni. Ha valaki mégis jobbra csap, akkor a hibázó kezét el kell vennie Tehát, ha valaki hibázik, akkor a hibázó tenyerét – véletlenül lecsapott, vagy éppen, amikor kellett volna, nem csapott rá az asztalra – el kell vennie, azzal már nem játszhat. A másik keze viszont még játékban van. Akkor esik ki, ha mindkét kezével hibázott. A végén két győztes marad játékban.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a három játékban lévő közül egy hibázik és nem marad már keze a játékban. Ha van kedvük, akkor meg lehet ismételni a játékot még egyszer, többször nem érdemes, mert akkor már unalmassá válik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Egyszerre két játékos is győz a végén. nagyon nagy dicséret, esetleg taps jár nekik a végén.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Meg lehet a játékot próbálni úgy is, hogy amikor valaki háromszor üt rá az asztalra gyors egymásutánban, akkor viszont nem lehet tovább menni. Hibázik, aki ilyenkor mégis az asztalra csap. A játékvezető indítja a mozgást újra.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető maga is részt vehet a játékban. folyamatosan adja az újabb információkat, míg a teljes játék fel nem épül. Irányítja a játék menetét, az ő szava dönti el, hibázott-e valaki, vagy sem.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nemcsak fiatalok, felnőttek, baráti társaságok is jól szórakoznak ezzel a játékkal.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Szabolcs