JÁTÉKRA FEL!

Németh Pál: Rapid játék A közismert Makaó (vagy Solo, Uno) kártyajáték egyszerűsített és gyorsított zenei adaptációja

  1. A játék neve, címe: Rapid játék A közismert Makaó (vagy Solo, Uno) kártyajáték egyszerűsített és gyorsított zenei adaptációja, Zenei Képességfejlesztő Játék-kal.
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek szempontjából kizárólag a szórakozás! Zenepedagógus kollégák szerint pedig nyilvánvalóan a kottaolvasás fejlesztése a leginkább szembetűnő cél. De a legkisebbek számára akár a különböző ismeretlen zenei jelek előkészítése is cél lehet.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha valaki saját maga készíti a kártyákat, célszerű a sarkokat kisollóval vagy más célszerszámmal lekerekíteni, különben nagyon tud szúrni még a papír is, de a lamináló fólia meg főleg.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Zenei képességfejlesztő kártya MAGYAR KÁRTYA pakli (lehet valamely diatónikus hangsoros pakli vagy akár ritmus kártya paklik bármelyike is).
  12. Technikai igény: Tanácsos egy magában álló kis asztal és mindenkinek a szék sem hátrány, de nem feltétlenül szükséges.
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kártyapakli és a kártyajáték szabályainak ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az nyer, akinek legelőször elfogynak a lapjai. – Alaposan megkeverjük a kártyapaklit. – Minden játékosnak 5 lapot osztunk. – Osztás után egy lapot felcsapunk középre. Erre kell majd dobni a játékosoknak. – Az osztó mellett jobbra ülő játékos dobhat először. Színre színt vagy hangra hangot tehet a soron következő játékos. Amennyiben nem tud vagy nem akar tenni, húznia kell egy lapot. – Viszont egyszerre nem csak egy lapot rakhat, hanem gyakorlatilag bármennyit. Egy kikötés van, hogy sorrendben a lapok megfeleljenek az előbb említett szabályszerűségnek. Vagyis színre színt, hangra hangot. – Amennyiben a húzni való lapok elfogytak, a dobólapokat kell a legutoljára dobott lap kivételével összekeverni húzó lapnak, de erre gyakorlatilag soha sem kerül sor.
  18. A játék lezárása: Amikor egy játékos kezében már nem marad lap. Vagy amikor már csak egyetlen játékos kezében marad lap.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönjük a játékosoknak a játékot. Gyerekek esetében meg is dicsérjük őket. Nem kérünk vissszajelzést, hacsak nem annyit, hogy: Szeretnének-e ilyet játszani legközelebb is?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék további változatai: – Játszható ez a játék ritmuskártya paklikkal is. Akár 4/4, akár 3/4, akár más paklikkal is. Ez esetben nem hangra hangot, hanem ritmusértékre azonos ritmusértéket, és/vagy szünet értékre pedig azonos szünet érték rakható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: Mivel a játék annyira rövid, ezért célszerű vagy más kártyajátékokhoz bevezetésnek vagy más egyéb tevékenységek után rövid pár perces levezetésnek használni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Pál, (pnemet@gmail.com)