JÁTÉKRA FEL!

Németh Mónika: Bombázó pontszerző

  1. A játék neve, címe: Bombázó pontszerző
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem és koncentráció fejlesztés, csapatmunka és együttműködés erősítése, téri tájékozódó képesség és mozgáskoordináció fejlesztése, dobástechnikák gyakorlása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulók figyelmének felhívása az előttük elhelyezkedő tornapad veszélyeire, és a labdákat szedő játékosok nem eltalálására.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 db gimnasztika labda, gyermekenként 1 db maroklabda és gyermekenként 1 db gumilabda, 2 db tornapad
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: a szükséges kellékek előkészítése, a játéktér berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a leggyorsabban öltöző tanulók segíthetnek berendezni a játékteret
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a gimnasztika labda bemutatása: tulajdonságai (forma, méret, súly), mire használható
  17. A játék menete, játékszabályok: az osztályt 2 csoportra osztottam. A csoportok a játéktér két szélén lévő padok mögött helyezkedtek el. A szabályokat itt ismertettem. Először minden játékos kapott egy maroklabdát. A csapatok feladata, hogy a játéktér közepén elhelyezett gimnasztikalabdát célozva, azt a lehető leghamarabb eljuttassák az ellenfél padjához. Pontot szerez az a csapat, akinek ez előbb sikerül. A játéktér területére csapatonként csak egy-egy ember léphet be labdákat gyűjteni, melyet visszajuttat csapattársainak. A gimnasztika labdát senki semmilyen testrészével nem érintheti meg, nem akadályoztathatja haladási irányát. Ezt a játékot többször játszottuk egymás után, majd a maroklabdákat lecseréltük gumilabdákra. A rövid ideig tartó játékok után a labdákat összeszedték és újra felálltak a padjaik mögött. Nehezítésként a padokat mindig távolabb vittük egymástól, így növelve a játékteret.
  18. A játék lezárása: A labdák elrakása után a tanulók a belső játéktéren a leültek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csapatok megtapsolták egymást, majd átbeszéltük azt, hogy mire kellett odafigyelni, miért volt ügyesebb az egyik csapat, mint a másik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok betartatása, a játékfolyamat folyamatos figyelemmel kísérése és értékelése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Bármilyen labdákat használhatunk életkornak megfelelően. A kisebb korosztálynál én ezt tartottam a legjobb megoldásnak. A maroklabdát könnyebben megfogják, a nagyobb célpontot pedig könnyebben eltalálják.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Mónika, (nemethmoni8686@gmail.com)