JÁTÉKRA FEL!

Németh József: Irányítsunk szavak nélkül

  1. A játék neve, címe: Irányítsunk szavak nélkül
  2. A játék pedagógiai célja: A nem verbális kommunikáció módozatainak bemutatása; a testnyelv és más nem verbális kommunikációs eszközök gyakorlása
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy esetleges helyváltoztatáskor ügyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Cédulák, mindegyiken más és más utasítás, valamint az alkalmazandó nem verbális technika megnevezése
  12. Technikai igény: Kényelmesebben lehet játszani, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet; videokamera (elhagyható).
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín elrendezése, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A (tan)teremben lévő asztalok, padok, székek elpakolása, a játéktér közös kialakítása; a résztvevők, játékosok becenevükkel névtáblát készíthetnek maguknak, amennyiben még nem ismerik egymást.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden résztvevő mutatkozzon be (becenevén is) a játék előtt. A játékvezető közölje a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok feladata az, hogy a mindenkori pár egyik tagja nem verbális eszközökkel irányítsa a másikat. A játékosok körben helyezkednek el (állnak vagy ülnek). Egy önként jelentkező vagy a játékvezető által kiválasztott játékos a végrehajtandó feladatot tartalmazó cédulát megkapja vagy kihúzza, majd annak megmutatása nélkül elvégezteti a feladatot a szintén a cédulán szereplő, nem verbális módszer segítségével. A beszéd nem megengedett.
  18. A játék lezárása: A játék véget ér, amennyiben elfogynak a feladatokat és a módszereket tartalmazó cédulák is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amennyiben a játékról videofelvétel készült, a visszajátszás során elemezhetjük a testnyelvet, a nem verbális eszközöket. Ha nem rögzítettük a gyakorlatot, beszélgetés során felelevenítjük a látott módszereket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amennyiben a csoport valamilyen idegen nyelvet tanul iskolában vagy tanfolyamon, a feladatok és a módszerek az adott idegen nyelven is feltüntethetőek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni kell, hogy a már felhasznált cédulák ne kerüljenek újra játékba, valamint figyelni a játékosok lelki és fizikai biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh József, (nemjoe1976@gmail.com)