JÁTÉKRA FEL!

Németh János: Kalóz

  1. A játék neve, címe: Kalóz
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatépítés, feszültségoldás, szórakozás, versenyszellem kialakítása
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabadtérben és helységben is az akadályok elpakolása. Testtartás fontosságának bemutatása, elmagyarázása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: laza öltözet
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín biztonságossá tétele
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: maximálisan
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köszöntöm a játékosokat. Keret történet; Az egyik sor a hajón szolgáló katonákból áll a szemben lévők pedig a kalózok lesznek, Cél, hogy egymás hajóit elsüllyesszük. Mivel fizikai hatások fogják érni őket, ezért bemelegítéssel kezdünk. (nyak, váll, kar, csípő, térd, boka) Nagyon fontos, hogy a játékot egyenes háttal és felszegett fejjel hajtsuk vére. A játék gyakorlati bemutatása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egymással szemben állnak párokban, jelen esetben kétszer 6 fő. Szabályok; Mindkét kezünket használhatjuk, amivel el kell érni a társunkat. A testen két pont érinthető. A fejünk teteje, ami azt jelent, hogy egy ágyúgolyó került a hajóra, továbbá a boka és térd alatti rész, tehát a lábszár. Ez jelenti, hogy személyes ütközetben megsebesített az ellenfél. Minden találat egy pontot ér. Amikor a katona vagy a kalóz három tiszta találatot elér, az a párharc végét jelenti. Mikor mindenki befejezte saját párharcát, visszaállnak a helyükre. Számba vesszük a győzteseket. Az a sor tudta elsüllyeszteni, meglékelni a másik hajóját, amelyik oldalon több győztes volt. Természetesen, mindig van lehetőség egy visszavágóra is.
  18. A játék lezárása: Légzés normalitása, izmok nyújtása. Helyszín eredeti állapotra való visszaállítása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret a játék fegyelmezett végrehajtásáért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Valamelyik oldal könnyítése illetve nehezítése.
  21. A játékvezető speciális feladatai: biztonság
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh János