JÁTÉKRA FEL!

Németh Éva: Területfoglaló

  1. A játék neve, címe: Területfoglaló
  2. A játék pedagógiai célja: Tanítványaim kérdéskultúrájának fejlesztése, a tények, összefüggések játékos formában történő megerősítése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Vigyázzanak a tanulók a saját és társaik testi épségére a tanteremben mozogva!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: A két csapat elfoglalt területét jelző eltérő színű vagy anyagú tárgyak. (16- 16 papírlap)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Választok két csapatkapitányt, akik kiválasztják a maguk csapattársait.(Vagy kisorsoljuk, ki hová kerüljön.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanóra elején ismétlésképpen játsszunk! (A témát én jelölöm ki, például az előző órán tanultak, vagy egy összefoglalás órán az utolsó témakör…)
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapat lesz, a csapattagok felsorakoznak egymás mögött a teremben. Céljuk az, hogy minél több padot foglaljanak el. A foglalásnak az a módja, hogy kérdéseket tesztek fel az ellenfél veletek szemben álló játékosának, amire neki korrekten meg kell válaszolni. Ha tudta a választ egy padon elhelyezheti a csapata jelét, majd ő kérdezhet. Ha nem adott helyes megoldást, akkor a kérdezőnek kell megválaszolni a saját kérdését, s, ha tudja jól, akkor övék egy pad. Ez esetben marad náluk a kérdezés joga. A jó válaszoló hátra mehet pihenni, a sorban következő csapattársa kérdez. Az a játékos, aki másodszor sem tudott eredményesen területet szerezni a csapatának, szintén hátra mehet, hogy a gyenge láncszem miatt ne alakuljon ki túlzott erőfölény. Figyeljetek végig! Ne kérdezzetek olyat, amit már kérdeztek! Ne kérdezzetek túlontúl egyszerűt! De olyat se, amire nem tudjátok a választ! Csak olyan kérdésetek lehet, ami órán szóba került, szerepel a vázlatban, a tankönyvben!
  18. A játék lezárása: Ha legalább mindenki kétszer szerepelt már, vagyis volt alkalma területet szerezni, illetve a rendelkezésre álló terület a szellemi küzdelem nyomán felosztódott.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A területi arányok számbavétele után a győztes csapat kihirdetése. A legügyesebb kérdező, vagy legtöbb területet csapatának szerző játékos mindenképpen kiemelendő, jutalmat érdemel! (kis ötös, piros pont)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha minden padot elfoglaltak, akkor egy-egy pad elbirtoklásáért folyik a szellemi párbaj.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrzi a válaszok helyességét, kontrollálja a kérdezőt.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Éva