JÁTÉKRA FEL!

Németh Attila: Kígyó kapd el az egeret!

  1. A játék neve, címe: Kígyó kapd el az egeret!
  2. A játék pedagógiai célja: Együttmüködést segitö, a testnevelési órát bemelegitö,energetizáló teljesen új játék,általam kitalált. Csapatépitö,közösségfejlesztö,feszültségoldó és levezetö. Meghatározza az óra további részét.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha nem áll rendelkezésre tornaterem, át kell vizsgálni a területet,hogy éles,sérülésveszélyes tárgyak vannak-e és ha igen,el kell távolitani.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: zsámoly ,tornapad, svédszekrény, medicinlabda, szabadtéri játék esetén ezek helyettesíthetök bármivel,kreativitástól függöen.
  12. Technikai igény: nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: előkésziteni a zsámolyokat,padokat stb. vagy kültéren a tereptárgyakat,akadályokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: vagy csapat,vagy egyéni szereplö lesz
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a célcsoportom érdeklödésének felkeltése. Félkörben,törökülésben leültetem őket és elkezdem a játék ismertetését. néhány kiválasztott tanulóval feltétlen szükségesnek tartok egy próbajátékot! A balesetvédelemre is felhívom a figyelmüket ,pl: elesés , durva lökdösödés,stb.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az én célcsoportom 5.oszt. tanulók, 26 fös létszámmal. Lehet megfelezni öket,az egyik csoportba a kígyók,a másikba az egerek tartoznak. Én 4×4-es csoportokat alkottam velük, a fennmaradó 10 fő pedig az egerek csoportját képezték. Az általam kijelölt területen elhelyezkednek a kigyók és elkezdik üldözni az egereket úgy,hogy közben egymás vállát fogják. Ha sikerül elkapni, bekebelezi a kigyó és kövérebbre hizik. Ha úgy kapják el az egeret,hogy közben szétszakadt a 4-es csapat, érvénytelen lesz és az egér megmenekül. Olyan is előfordulhat,hogy több kígyó is ugyanazt az egeret kapja el ,el kell dönteni ki volt hamarabb. Az a csapat győz aki a legtöbb egeret falta fel és a leghoszabb lesz. Holtverseny esetén kijelölök egy újabb egeret és aki hamarabb kapja el az gyöz. A játékot nehezíteni és izgalmasabbá is tudjuk tenni,úgy hogy akadályokat és búvóhelyeket létesitünk. Zsámolyokat , tornapadot, svédszekrényt,tornaszőnyegeket helyezünk a játéktérbe,akadályozva ezzel a kígyók mozgását és búvóhelyet is biztosíthatunk az egerek számára. Egérutat nyerhetnek! Kint a szabadban pedig kül.tereptárgyakkal helyettesithetjük a zsámolyokat,tornapadokat ,pl: kabátok,pulóverek, cipőkből akadály, rossz autógumi ,stb.
  18. A játék lezárása: eredményhírdetés ,legviccesebb szituációk felelevenitése. Tapasztalatcsere. Elpakolás,játéktér rendbetétele.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Több lehetséges jutalmazást is kiötlöttem a győztes csapatnak és a legügyesebb egérnek ,akit utoljára kapnak el,5-öst kapnak, de én a mostani játékomban matricát és focis kártyákat adtam ,aminek osztatlan sikere lett.De lehet kombinálni is, ki mit választ.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A továbbfejlesztést is beleírtam a játék menete című részbe. A jéték nehezitése v. továbbfejlesztése kezdettel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Állandó mozgásban kell lenni,főleg tereptárgyak esetében,a játék szabályainak betartattatása és a vitás helyzetek végett is! És a zaj miatt nem árt hangos és jól érthetőnek lennünk.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az új játék varázsa meghozta gyümölcsét,nagyon élvezetesre sikeredett és nagyon jó hangulatban folytatódott az óra tovább.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Attila