JÁTÉKRA FEL!

Németh Adrienn: Felhőkarcoló

  1. A játék neve, címe: Felhőkarcoló
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztés, bizalom, támogató kommunikáció, irányított koordináció, türelem
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: üres papírdobozok (teás, kávés, gyógyszeres)
  12. Technikai igény: kendők, sálak, sapkák (nem átlátszó)
  13. Az előkészítés feladatai: A padokat csoportba rendezd el, 2-6 tanuló ül egy csoportba az asztalok köré, minden csoport kap 6-8 dobozt, mindenki előkészíti saját szemtakarásra alkalmas eszközét.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: dobozok elosztása, „szemtakarók” előkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Adott asztal körül ülő tanulók egyezzenek meg, ki épít elsőnek és melyik irányba haladva mondanak az építőnek egy-egy instrukciót.
  17. A játék menete, játékszabályok: A feladat, minél magasabb épület létrehozása, ami azért nehéz, mert csak a másik irányításával tudsz elvenni és elhelyezni dobozt az épülethez. A dobozok üresek, könnyűek, ezért nagyon óvatosan kell építeni. Ha eldől, az építő választ maga helyett egy új munkást, akit az előre megbeszéltek szerinti sorrendben ismét elkezdenek irányítani. A játék annyiszor indul újra, ahányszor új munkás következik. Az a csapat nyer, aki legmagasabb felhőkarcolót tudta megépíteni.
  18. A játék lezárása: 15 perc elteltével megnézzük az egyes asztaloknál minden tanuló épített e már, a játék első köre lezárul, ha legalább a fel játékos volt már munkás. Összegezzük ki mekkora épületet hozott létre, eredményt hirdetünk és megbeszéljük a tapasztalatokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A megbeszélés után a legmagasabb épületet kreálók a legközelebbi csapatjátéknál vezetők lehetnek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Rutinszerzés után, meghatározhatjuk, hogy a dobozokat ne csak hosszabb lapjával rakják le, hanem váltakozva egyet fektetve egyet állítva, majd mindet csak állítva.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Utasítások pontosítása, figyelem felhívása egyszerre csak egy utasításra
  22. Egyéb/megjegyzés: Van, hogy közben is meg kellett állítani a játékot, a hangzavar miatt, mert mindenki akarta mondani… ez türelemfejlesztésre is jó!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Adrienn