JÁTÉKRA FEL!

Nauratyill Beáta: Pontszerző játék.

  1. A játék neve, címe: Pontszerző játék.
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgáskoordináció-, finommozgások-, térbeli tájékozódás-, számolási készség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívjuk fel a játékosok figyelmét, hogy játék közben figyeljenek társaikra.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kréta, labda, bot
  12. Technikai igény: papír, íróeszköz a pontok feljegyzéséhez
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér felrajzolása krétával, valamint a játékban résztvevők sorrendjének meghatározása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek bevonásával készíthetjük el a játékteret.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Miután kijelöltük a játékteret, x-szel jelöljük azt a pontot, ahonnan a labdát guríthatjuk a játék kezdetén.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékban pontokat kell szerezni, az a győztes, aki a legmagasabb pontszámot éri el a játék végén. Egy nagyobb méretű téglalapot rajzolunk az aszfaltra, rá pedig különböző átmérőjű köröket. A különböző nagyságú körökbe számokat írunk. A legnagyobb körbe 1-est, a közepes nagyságúba 5-öst, a legkisebb körbe pedig 10-est. A felrajzolt körökbe labdával célozhatunk. Kezünkkel vagy bottal guríthatjuk a labdát az x-szel jelölt helyről. Minden játékos ötször guríthatja a labdát egy forduló alkalmával, és megpróbál beletalálni a legtöbbet érő körbe. Minden gurítás után meg kell várni, hogy megálljon a labda, és csak ezután guríthatjuk tovább. A játékosok 5 gurítás után összesítik pontjaikat, s a legtöbbet dobó győz.
  18. A játék lezárása: Összeadjuk a játékosok fordulónkénti pontjait.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséretet kap a legtöbb pontot gyűjtő gyerek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akár koncentrikus köröket is rajzolhatunk, és a pontszámok növekednek a belső körtől a nagyobbak felé haladva. Labda helyett mogyoróval, dióval és golyóval is játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először én magam mutatom be a játékot, felhívom a figyelmet az esetleges balesetveszélyre (pattanó labda, szúró bot).
  22. Egyéb/megjegyzés: Kicsik és nagyobbak is imádják a játékot, a 6-10 éves korosztály 70 percig játszotta egyfolytában.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nauratyill Beáta