JÁTÉKRA FEL!

Nándori Marianna: Kártyás-színes ölbe ülős „Ki nevet a végén?”

  1. A játék neve, címe: Kártyás-színes ölbe ülős „Ki nevet a végén?”
  2. A játék pedagógiai célja: Oldott légkör megteremtése, szórakoztatás, türelem, alkalmazkodás, önuralom játékos fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Stabil ülőalkalmatosság kiválasztása.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Padok vagy székek, tabu-kártyák, cellux, olló, színes golyók (pl. 24 játékos esetén piros-zöld-sárga-kék, mindegyikből 6 db, esetlegesen ruhaneműk is lehetnek, pl. színes sapkák, amiket kihúznak és felvesznek).
  12. Technikai igény: Ülőhely, kártya, golyó minden résztvevőnek.
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök beszerzése, előkészítése, játéktér kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítést teljes egészében végezhetjük a játékosokkal közösen.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma a „Ki nevet a végén?” élő változatát fogjuk játszani úgy, hogy ti alakultok társasjáték-bábukká.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ehhez a játékhoz egy csomag tabu kártyára van szükség. A kártyákat kiosztjuk a jelenlévőknek, és kört formálunk székekből, vagy négyszöget padokból. Mindenki megjegyzi a lapot, amit kapott, majd a kártyát leragasztjuk celluxszal, erre fognak ülni, erre a helyre kell majd a játék végén visszaérkezni. Ezután mindenki leül a székre vagy padra ragasztott kártyájára. Ezzel a megoldással nem marad ki egy üres hely sem. Ezután sorban mindenki kihúz egy színes golyót a játékvezetőnél lévő zsákból. A zsákban 3-4-5-6-féle színű golyók is lehetnek, a játékosok létszámától függően, ezt mérjük fel előzetesen, mi a célszerű. Mindenki megjegyzi, melyik színt húzta, abba a csapatba kerül. Ha rendelkezésre áll elegendő számú színes ruhadarab, pl. póló, sapka, kendő, nyakkendő, azt is húzhatnak, akkor azt fel kell venni, így látványosabb és izgalmasabb a játék, mivel mindenki jól tudja követni a játék aktuális állását. Ha golyókkal alakítjuk ki a különböző színű csapatokat, akkor azt a játékvezető visszaszedi. Ezután elmondja a szabályt: akinek a színét kihúzza, az balra a mellette lévő helyre ül. Ha ülnek azon a helyen, akkor az ölébe. Ha valakinek ülnek az ölében, nem tud mozdulni, hiába húzták esetleg az ő színét. Az is előfordulhat, hogy már sokan ülnek egy helyen, egymás ölében, de mindig csak a legfölül lévő ülhet arrébb, ha az ő színét húzzák. Az a csapat győz, amelyiknek a játékosa elsőként visszaül a kiindulási helyére. Ha kevés a játékos, úgy is játszhatjuk, hogy az a csapat győz, amelyiknél legelőször kerül vissza mindenki a kiindulási helyére.
  18. A játék lezárása: Eredményhirdetéssel zárul, amikor az első játékos (vagy az első csapat) visszajut a kiindulási helyére. A piros bábuk voltak ma a legszerencsésebbek, ők változhatnak vissza legelőször emberré, és irányíthatják a kellékek összeszedését, visszarendezését.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy éreztétek magatokat? Jutalmazás pontszámmal, marticával, édességgel…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Beiktathatunk egy jelet, amire a haladási irány megfordul, egy másikat, amire az alul ülő játékos helyet cserél a legfölül lévővel. Csapaton belüli együttműködést igényel, ha a kihúzott színű játékosok közül a csapat döntheti el, ki az az egy játékosuk, aki arrébb ülhet. Így az előrejutás érdekében lemondhatnak saját előrehaladásukról a csapatukért.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető irányítja az előkészületeket, ismerteti a szabályokat, húzza egymás után a golyókat, kihirdeti az eredményt, jutalmaz.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék önállóan is játszható, vagy akár egy csapatversenyben egyfajta pontgyűjtési lehetőségként. Jellege lehet akár csoportképző, ráhangoló
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nándori Marianna