JÁTÉKRA FEL!

Nákits Lászlóné: Családi perpatvar

  1. A játék neve, címe: Családi perpatvar A játékot egy továbbképzésen tanultam
  2. A játék pedagógiai célja: Örömteli, jó hangulatú játék. Egymás segítése, tolerancia alakítása, Figyelem, együttműködés segítése, alakítása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztalok elrakásával megfelelő nagyságú helyet biztosítottam a játéknak. A székekből kör alakot raktunk ki, így a mozgás biztonságos helyen zajlott. Felhívtam a gyerekek figyelmét, hogy helycserénél figyeljenek egymásra
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: apa, anya, gyerek képek nyakba akasztva a gyerekek igénye szerint. Mivel vegyes csoportom van a könnyebb megjegyezhetőség és egymás segítése szempontjából szükségesnek találtam az eszközt.
  12. Technikai igény: nincs szükség technikai eszközre
  13. Az előkészítés feladatai: asztalok elrakása, székek körben való elhelyezése, jelek elkészítése számítógéppel majd laminálása, kivágása, felfűzése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: többszöri játék alkalmával gyerekek elkészíthetik a saját táblájukat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténettel indítok: A gyerekek kedvence Bartos Erika: Anna, Peti, Gergő történetei. A történet arról szól, hogy anya, apa, Anna, Peti és Gergő egy szép napsütéses vasárnap ellátogattak a vidám parkba. A körhinta mindenkinek nagyon tetszett, de sajnos egyikük nem fért fel a lovacskákra. Úgy döntöttek, hogy ügyességi versennyel döntik el ki marad ki egy-egy körből.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiosztjuk a szerepeket (anya, apa, gyerek) Igény szerint a nyakukba akasztom a megfelelő képeket. A kör közepén először én állok. Ha a kör közepén álló apát mond az apáknak fel kell állni és helyet cserélni, a kör közepén állónak ügyesen le kell ülni egy felszabadult helyre. Akinek nem marad helye az folytatja középen. Ugyanez a helyzet az anya és a gyerek szónál is. Ha a kör közepén álló azt mondja, hogy családi perpatvar akkor mindenkinek helyet kell cserélni. Vegyes csoportos gyermekek lévén a piciket tudja segíteni a társa is a kép alapján.
  18. A játék lezárása: : A gyermekekre figyelve, igényeik szerint többször játszottuk, majd a kerettörténet folytatásaként az udvaron folytattuk a játékot, a mocsárjárós játék következett
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : A gyerekek visszajelzése nagyon pozitív volt, jól érezték magukat, felszabadult, örömteli játék volt, ami remélem a képeken is látszik. Volt aki arra volt büszke, hogy egyszer sem állt középen. Kiemeltem a dicséretben az egymásra figyelést és a kicsik segítését.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Bővíthető a játék a gyerekek nemének megosztásával ( fiú, lány), illetve többféle megfigyelési szemponttal a nagyobbaknál ( pl aki piros ruhát visel stb) Vegyes csoportban azt gondolom elég ennyi variáció
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játékszabály szükség szerinti felelevenítése, együttműködés folyamatosan. Szóval, mimikával, szemkontaktussal, tevőlegesen is segíteni
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékvezető hozzáállása, örömteli együtt játszása nagyban hozzájárul a játék sikeréhez óvodás gyermekeknél. Legjobban a családi perpatvart élvezték, mert ott mindenki mozoghatott
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.freemail.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Nákits Lászlóné