JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Kaiser Lívia: Himbi-Dong

  1. A játék neve, címe: Himbi-Dong
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kölcsönös bizalommal tudjanak együtt játszani. Az egészséges versenyszellem, becsületesség . Mozgásfejlesztés, reflex, tér-idő, ritmus.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tereprendezés. Figyeljenek a játékosok, hogy egy kieső után megállunk, s újabb egyenletes lengésnél jelzésre indul a következő versenyző.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nagykapu/kiskapu, szatyor, háló, labda, kötél, bója- némely kellék szükség szerint helyettesíthető más eszközzel( Lásd videó)
  12. Technikai igény: Esetleg zenedoboz
  13. Az előkészítés feladatai: A rendelkezésre álló helyszín balesetmentessé tétele (pl. talajegyenlőtlenségek) A szatyorba, vagy hálóba kötözött lehetőleg gumilabda kötélen való belógatása a kapu felezőpontjánál. (A labda belógásának mélységénél vegyük figyelembe az aktuális játékosok magasságát.)Ráhangolás zenére ritmusgyakorlatok.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játéktér átnézése, indulópont/ok kijelölése, labda rögzítése, felhelyezése, bóják felállítása. Zenei anyag biztosítása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék neve, és a feladat közti összefüggés rövid elemzése –rávezetés az aktuális csoporthoz alkalmazkodva. Himbi-Dong: Himbi-Limbi Ding-Dong.
  17. A játék menete, játékszabályok: Sorsoljunk ki 2 személyt! Az ő feladatuk lesz az, hogy a kapu közepén előre belógatott labdát egymással szembe állva kétkezes egyszeri érintéssel adott ütemre oda-vissza lendítsék. Tegyék mindezt anélkül, hogy az megcsavarodna, vagy átlendülne a kapun. A versenyzők a kapufa egyik oldalánál egy vonalban sorakozva állnak fel. Feladatuk, hogy indító jelzésre egyesével haladjanak át, a kapu síkjában egyenlő távolságra elhelyezett bójákat szlalomozva, vigyázva arra, hogy a labda el ne találja őket! Megállni TILOS! Folyamatosan kell haladni! Amint kilép a kapufán az első játékos, indul a következő. Amíg ki nem esik, vissza állhat a sor végére. Ha valaki kiesik, újra indítjuk a lendítést, s a soron következő versenyző jön.
  18. A játék lezárása: A Játék kieséses alapon működik, az utolsó bennmaradó a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérjük meg a játékosokat, köszönjük meg a részvételt. Értékeljük külön-külön mindenkinek a munkáját, becsületességet. A résztvevők külön értékeljék a labdavezetők munkáját, a játék kimenetelében való szerepük alapján.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha túlságosan elhúzódna a játék, játszhatjuk 2 labdával is,-Ekkor egy bójára, 2 labdára lesz szükség a Himbi-Dongok a labdákat váltott, vagy páros kézzel lendítik át egymásnak. A lengésszámok növelése is nehezíti a feladat megoldását. Himbi-Limbik, és a Ding-Dongok Nagyobb létszámnál fokozhatja a játékszellemet, ha 2 csapatot alkotva folyik a harc. Itt a csapattagok a kapu két oldalán sorakoznak fel egymással szemben. Az ellenfelek két oldalról egyesével indulva váltják egymást. A kapu elrendezése megegyezik az eredeti felállással. A különbség itt az, hogy a csapatok itt azt szeretnék megtudni, hogy melyik csapatban bújt el a király? Amelyik csapat játékosa lesz a bennmaradó, az a csapat lesz a győztes. Lehet drukkolni! Javasolnám, hogy ennél a formátumnál a két csapat küldjön be labdalengetőnek 1-1 főt. A becsületes versenyszellem, az elhivatottság, a felelősségteljesség kialakulásában eredményes lehet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy fel tudjam kelteni a gyerekek érdeklődését. Nem igazán egyszerű, amikor teljesen eltérő korosztályú gyermekekkel foglalkozol. Személy szerint arra törekszem, hogy a versenyláz oltható egészséges határán ne essenek át a gyerekek, próbáljuk meg közösen elkerülni a különböző nézeteltéréseket, vitákat. Valóban először csak egy utasítást kell kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. A fizikai erőnlétre, s a lelki sérelmekre szintúgy nagyon oda kell figyelni, hiszen mindkettő akár életre szóló nyomot hagyhat egy emberi életben.
  22. Egyéb/megjegyzés: A zenei ráhangolás a lengetési ütem érzékelésénél átvételénél könnyíthet, s fel is oldódik a játékos. Mivel nem egy hétköznapi intézmény gyermekeivel foglalkozom, sajnos szabadtéren nem volt ideális lehetőség a feladat megoldására, ennek ellenére igyekeztünk. A tornatermi változat már egy kicsit eltér a leírtaktól, felállítását illetően. Ebből is látszik, hogy rendkívül egyszerűen variálható játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Kaiser Lívia