JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Kádár Ildikó: Kismadarak

  1. A játék neve, címe: Kismadarak
  2. A játék pedagógiai célja: feladatértés, nagy mozgás gyakorlása, vidám hangulat kialakítása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás a karikák elkerülésére, ügyelve, hogy az ugrálásnál ne a szélére lépjenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 12db. karika, 1 db. síp, 12 ujjbáb
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: karikák elhelyezése körbe a parkettán, az elkészült kis madarak kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek színeznek maguknak egy-egy verebet és ujjbábot készítünk belőle.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Tavasz van, és kikeltetek a tojásból, mint veréb fióka. Most próbálgatjátok az önálló életet. Ugrálgattok, próbálgatjátok a szárnyaitokat. A karika a fészek. Minden kis verébnek egy fészket kell keresnie és bele állni. Most a saját karikádban ugráljál, mint a veréb. A játék előtt veréb mozgásának utánzása, gyakorlása. Páros lábon szökdelés.Mindenki ügyes volt, ülj bele a karikába, elmondom a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok beülnek egy- egy karikába, ez a fészek, a gyerekek a kis verebek. Sípszóra, minden kisgyerek/kis veréb / kiugrik a fészekből és páros lábon szökdelve ugrándozik a karikák körül. Következő sípszóra mindenkinek keresni kell egy üres fészket/ karikát/ és bele kell ugrania. Az az ügyes, aki minél gyorsabban keres magának üres karikát/ fészket/.
  18. A játék lezárása: Mivel kicsik és gyorsan elfáradnak. érdeklődésig megy a játék. Minden kis madár elfáradt, még sokat kell gyakorolnia, hogy úgy ugráljon, mint a mamája. Legközelebb is játszunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játék során és végén dicséret a játékban résztvevőknek. Játékban való részvétel megköszönése. Mindenki ügyes volt a játék alatt, és igyekezett minél gyorsabban megtalálni a fészkét. A kis madarat haza lehet vinni és meséljétek el otthon, hogy mit játszottunk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehetne úgy is játszani, hogy egy macska megéhezik a veréb pecsenyére és ő előle kellene elmenekülni. Nehezítésként a macska tenyéren és talpon mászva közelíthetné meg a verebeket. Aki bejut a fészekbe/ karikába/ az megmenekült a macska elől. Akit elkap a macska, az kiesik a játékból./ ezt főleg nagyobbakkal lehet játszani/ Nehezítésként még lehetne a karikák számát csökkenteni. Végül egy karika maradna.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játékszabályok ismertetése, helyszín, eszközök biztosítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez a korosztály 3 évesekből állt. Szabadban is játszható.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Kádár Ildikó, (n.ildiko248@gmail.com)