JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Bokor Ibolya: Adj király katonát!

  1. A játék neve, címe: Adj király katonát!
  2. A játék pedagógiai célja: Játékos gyakorlás, ráhangolódás a tanítási órára, közösségépítés.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A padok elrendezése, csoportok kialakítása, a játék összekötőszövegének tanulása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A padok elrendezése, a csoportok kialakítása. ( A csoportok kialakítása történhet szimpátia szerint, tanulmányi eredmények alapján, véletlenszerűen, előzetes feladat megoldásának segítségével, fiúk, lányok …). A kísérő szöveg gyakorlása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A két csoport elfoglalja a helyét a tanteremben. A szabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoportok egyenlő létszámmal indulnak. Játékszabály: A játék alapja a gyermekkoromban oly sokat játszott Adj király katonát! játék, amit átalakítottam a kitűzött cél megvalósítása érdekében. A gyerekek két csoportot alkotnak, egyenlő létszámmal. A kialakult két csoport szemben helyezkedik el egymással. Megtanulandó szöveg: – Adj király katonát! (1. csoport) – Nem adunk. (2. csoport) – Ha nem adsz szakítunk. (1. csoport) – Szakíts, ha bírsz! (2. csoport) – Kit kívánsz? (1. csoport) – ………… (Itt elhangzik egy gyermek neve az 1. csoportból) (2. csoport) – A 2. csoport például egy fizikai fogalom, törvény nevét mondja és az 1. csoportban kiválasztott tanulónak ezt meg kell fogalmaznia. Ha sikerül, akkor marad a helyén az 1. csoportban, ha nem, át kell mennie a 2. csoportba. Következő körben a kérdezés sorrendje felcserélődik. Minden újabb kezdéskor csere van az 1. és a 2. csoport között.
  18. A játék lezárása: A játék addig folytatódik, míg a kijelölt témakör fogalmai elfogynak, vagy valamelyik csoport elfogy, esetleg letelik a játékra szánt idő. Amennyiben a kijelölt témakör fogalmai kopnak el előbb, vagy elfogyott a játékra fordítható idő, akkor megszámoljuk a csoportok létszámát és az a csoport nyer, amelyik nagyobb létszámmal rendelkezik, hiszen azonos létszámmal indultunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csoport minden tagja jutalmat kap, például piros pont, plusz, amit később beválthat például 5 darab plusz 1 darab ötöst ér.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha sportosan akarjuk játszani a játékot, akkor jöhet az eredeti változat, amikor az összefogott kezeket kell szétszakítani. Ha a leírt formában használjuk, akkor pedig bármelyik tanítási óra anyagához lehet kapcsolni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A sportos változatnál, figyeljünk oda egymás testi épségére!
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék befejeztével az eredeti helyszín visszaállítására fordítsunk megfelelő figyelmet!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Bokor Ibolya