JÁTÉKRA FEL!

Nagyházi Zoltán: Alagút foci

  1. A játék neve, címe: Alagút foci
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés javítása. Csoportos problémamegoldás, felelősség magunkért és másokért.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Csúszásmentes padló.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 karika, illetve gumiból készült labda.
  12. Technikai igény: Nincs külön technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: Akadályozó eszközök elvitele, kihordása, vagy falhoz helyezése a tornateremben, főleg belső térben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szükséges megbeszélni a legfontosabb technikai dolgokat előtte.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék lejátszása előtt a csapatokat kell felállítani. El kell osztani az embereket, de lehetőleg nekik kell kiválasztani, hogy kikkel szeretnének együttműködni. Ez a rész már szervesen a játék előkészítéséhez tartozik. A játékszabályok lefektetése is fontos ekkor.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két 7 fős csapatot kell kialakítani. A csapatok körbe állnak és kapnak egy műanyag (hullahopp) karikát. Mindenki megfogja a másik kezét, de előtte két fő összekapaszkodva a karikát a kezére veszi. Így a karika a körben állók kezére van helyezve úgy, hogy a kör egyben le is van zárva. Feladat a karika körbeadása. Időre játsszák ezt a feladatot, tehát amikor az időt elindítjuk és elrajtoltattuk őket, nekik el kell kezdeniük a karikát magukon körbejuttatni anélkül, hogy a kezüket elengednék vagy megfognak a karikát. Tehát fejjel, testtel, lábbal, karokkal vállal tudnak játszani, ügyeskedni, úgy tudják a karikát a saját testükön keresztül eljuttatni körbe. Ezt mindkét csapat megteszi. E közben mindkét csapatot egy-egy játékvezető figyeli. Nem engedhetik el egymás kezét és nem foghatják meg kézzel a karikát. A fő (harmadik) játékvezető figyeli az egész folyamatot. Közben a fő játékvezető bedob egy labdát, amit a körben állóknak kell a másik csapat körébe juttatni, miközben a karika megy körbe
  18. A játék lezárása: Ha valaki bejuttatja a labdát a másik csapathoz, akkor az a csapat kap 1 pontot, aki bejuttatta. Közben a karikának mennie kell körbe. Ha a karika körbe megy 1 pont, ha átjuttatják a másik csapat körébe a labdát 1 pont. Az győz, aki 10 perc alatt több pontot szed össze a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékos megdicsérése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges továbbfejleszteni. Ha a labdát az egyik csapat bejuttatta, akkor a bejuttató csapat létszámát lehet csökkenteni eggyel, így a saját köre szűkül és a karika ezzel felgyorsulhat a körön belül a lecsökkent létszámnak köszönhetően. (kipróbáltuk)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Balesetveszély elhárítása, szabályok lefektetése. Igazságos játékvezetés biztosítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: : Iskolai körülmények között is lejátszható, de más formátumban is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyházi Zoltán