JÁTÉKRA FEL!

Nagy Tünde Ilona: Body Parts párosítás

  1. A játék neve, címe: Body Parts párosítás
  2. A játék pedagógiai célja: A testrészek angol nevének játékos elsajátítása. A diákok közötti együttműködés erősítése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egy nagy szabad teret kell biztosítani, székeket, padokat félrehúzni. Nagy létszámú csoporttal jobb a szabadban játszani.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nem szükséges kellék.
  12. Technikai igény: Nem igényel technikai eszközöket.
  13. Az előkészítés feladatai: Biztonságossá tenni a helyszínt.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ketten megfognak egy padot és a falhoz emelik, aztán a székeket egyesével.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Én angolul vezetném fel, de teljesen kezdők esetében elmondom magyarul, hogy most az átvett testrészek neveivel kapcsolatos játékot fogunk játszani. Kis mozgással, fantáziával, játékosan rögzítjük ezeket a szavakat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megkérem őket, hogy számoljanak egy-kettő számokat felváltva ismételve. Aztán az egyesek formáljanak egy kört, majd a kettesek egy külső kört. Természetesen szabadon is választhatnak párt, de akkor is lesz egy egyes, és egy kettes játékos tagja a párosnak. A két kör kialakulása után, megkérem a belső kört, hogy induljanak el sétálva egyik irányba, egymás háta mögött, körbe-körbe lépkedve. A külső kör ugyanígy körbejár, csak a másik irányba. Én fogok testrész párokat megnevezni és amint kimondom, hogy pl nose to shoulder (orr a vállhoz), a pároknak meg kell találniuk egymást és a megnevezett két testrészt össze kell érinteniük. Játszunk egy bemelegítő kört, majd három kört teljesen, és az azt követő körökben kiesik az a pár, amelyik nem tudja megvalósítani, vagy utoljára valósítja meg a kijelölt testrészek párosítását.
  18. A játék lezárása: A bent maradó párost megtapsoljuk. Visszarendezzük a termet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Helyünket elfoglalva megbeszéljük mi volt a jó, az érdekes, mi okozott nehézséget, jobban megjegyeztük-e az adott szavakat. Kisebb csoportban igyekezzünk mindenkinek valami személyeset mondani, nagyobb csoportban páronként szerencsés felidézni egy vicces pillanatot, ügyes megoldást.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Igazából sokféle variáció elképzelhető, a megtanulandó, vagy átismétlendő szókincs függvényében, hisz például igéket is lehet mondani (pl. futni, reggelizni), de ugyanígy helyszíneket egy városban (pl. étterem, kórház), vagy bonyolultabb szókapcsolatokat (pl. átöleli a lábát, megköti a cipő fűzőjét).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érthetően kell kimondani az utasításokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Táborba, órai bemelegítő gyakorlatnak, vagy órai monotonitást megszakítani alkalmas.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Tünde Ilona