JÁTÉKRA FEL!

Nagy-Szilágyi Krisztina: Pletykafalu

  1. A játék neve, címe: Pletykafalu
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyeljenek egymásra, ne értsék mindent félre, mert olyan kicsin múlik egy elkapott félmondat, mozdulat ami konfliktushoz vezethet.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A padok pakolásánál ügyeljünk egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: Kamera, a játék visszanézéséhez.
  13. Az előkészítés feladatai: A padok az osztályterem két szélére rendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A padok rendezése szünetben, a fényképező kipróbálja a gép működését.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténetet Pletykafalva a nevét nem véletlenül az ott élők rosszindulatú pletykálkodása miatt kapta. DE ezt az Istenek megelégelték, és az egész falura némaságot bocsájtottak. Büntetésből a lakók csak egymás mögött közlekedhettek, és megszólítani is csak az előtte lévő embert tudták vállának a megérintésével. Csak mutogatni tudtak, hátra nem fordulhatott (csak előre nézhettek), csak az akit megszólítottak. Kommunikálni csak ő vele lehetett , úgy hogy a mögötte lévő mutatott neki egy mozdulatsort. Aki elmutogatta a mozdulatot kiléphetett a sorból. Az előtte lévő ha rendesen figyelt a másik mozdulataira, akkor az előtte lévővel ő is kommunikálhatott, váll megérintéssel megszólítva az illetőt majd az előbbi által mutatott mozgást végigjátszva. Ha figyeltek egymásra, akkor végül mindenkihez eljutott az üzenet , és ha sor elején lévő ember is tudta tolmácsolni a látottat , akkor megbocsájtást nyernek, és újra együtt hangosan nevethetnek. Ha nem sikerül a mozdulat tolmácsolása, nevetni lehet, de akkor kapnak egy újabb mozdulatsort, amit egy újabb sorba állás (lehet más sorrendben) során végig lehet vinni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék rövid leírása: – a résztvevők egymás mögé sorba állnak, nem nagyon szorosan, de elérjék egymás vállát (álljatok egymás mögé sorba, karnyújtásnyi távolságra) – a játékvezető a sor végére áll. (én a sor végére állok) – A játék a következő: ha megérintem az előttem lévő diák vállát, akkor ő forduljon meg és figyelje a mozdulatsoromat, mert a következőkben az előtte álló vállának megérintése után neki kell végigmutatni a látottakat. – a mozdulatsorom: felszállok egy Harley-Davidsonra, berúgom a motort, gázt adok, és száguldozva haladok a naplemente felé. – beszélni nem szabad, mosolyogni igen – a játék addig tart, míg a legelső is végigmutatja a mozdulatsort (Ő a többiek felé fordulva teszi) – a játék végén levonjuk a tanulságokat, és ha kell és még van idő egy újabb fordulót indítunk. – az újabb mozdulatsort ha van vállalkozó (és ötlete) akkor, Ő kezdi, ha nem akkor a játékvezető ( pl. fogmosás folyamatának imitálása, …)
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a sor legelső diákja is bemutatta a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ügyesek voltatok! Örvendek, hogy tetszett. Levontuk nevetve a tanulságot, a pletyka nem csak hanghullám segítségével terjedhet, ha nem Harley-Davidsonnal is. Figyeljünk egymásra, és ne mindig a legrosszabbra gondoljunk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetne két csapat, akkor legalább 20 diák kellene. A csapatok egy-egy tagja egy a csapatonként megbeszélt mozdulatsort mutatna be a másiknak, amit az előbbi játék szerint kellene végigmutogatni. Akinek leginkább hasonlít a végén az eredetire az a csapat kapna pontot. (videóra vennénk a feladatokat, így könnyebb lenne a pontozás).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a diákokra, hogy senki se sérüljön lelkileg és fizikailag se.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egyik diák nem akart játszani, így ő volt aki fényképezett. (gyanús, hogy fényképezés csábította el)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy-Szilágyi Krisztina