JÁTÉKRA FEL!

Nagy Péter: Győzni fogok!

  1. A játék neve, címe: Győzni fogok!
  2. A játék pedagógiai célja: Céltudatosság fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztal stabilitásának ellenőrzése.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: – szabványméretű / 46 x 46 cm-es/ vászon sakktábla; – 24 db műanyag kupak ( 8 színben – szín / 3 kupak ); – 8 db dobókocka; – nagy méretű átlátszó üveggyöngy;
  12. Technikai igény: Egy akkora asztal , amelynek a négy oldalán 2-2 fő kényelmesen elfér.
  13. Az előkészítés feladatai: – asztal középre helyezése; – 24 kupak mezőbe helyezése ( színenként); – dobókockák kiosztása;
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – asztal középre helyezése; – kupakok színenként történő mezőbe helyezése; – dobókockák kiosztása;
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető az asztal körül egymással szemben álló 8 játékosnak kerettörténetbe foglalva tudatosítja a játék célját: -az a gyémántvadász fog sikerrel járni és győzni, amelyik a szerencsemező utolsó sorában ( 7 lépés előre) megszerzett gyémántkövet legelőször tudja biztonságba helyezni. A győzelemhez összesen 14 lépést kell megtenni oda-vissza ( 7-7) egyenes irányban egy kupakkal, úgy, hogy közben nem ütik ki a szemből, két oldalról, hátulról veszélyeztető, gyémántra éhes vadászok. Egy mezőn csak egy vadász állhat. A győztes a játék végén eldöntheti, hogy mit tesz a gyémántkővel. Induljon hát a játék! Győzelemre fel!!!
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos a kezében fog egy dobókockát, és egyszerre dob. Aki a legnagyobbat dobja az választ magának egy színt a kupakok közül, majd egy újabb dobással megkezdi a játékot, és lép. Ezt követően a dobások meghatározott irányban egyesével, saját dobókockával folytatódnak. Egy játékosnak 3 egyforma színű kupakja van, egyszerre csak egy kupakkal lehet lépni ( 1 dobás/ 1 kupakkal történő lépés- választás szerint ). Csak pontos dobással lehet az oda-vissza egyenes haladási irány utolsó mezőire belépni. Féltávnál, az odavezető út megtételekor ( 7 lépés előre) a megfordított kupak üregébe kerül a nagyméretű üveggyöngy („gyémánt”), amit a kupak kiindulási helyére kell szállítani ( 7 lépés vissza).
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg valamelyik játékos 14 mezőt lép egy kupakkal.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető kezet fog a győztessel és gratulál a győzelemhez.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Első variáció: Plusz még egy élet. Ha a játékos elveszíti mind a három kupakját, akkor a sakktábla egyik sarokmezejéről átlós irányban haladva újra kezdheti a játékot ( alapállás, hogy a sarokmezők üresek). A második kieső, a sakktáblán az első kiesővel átlósan szemközti sarokmezőről startol. A győzelemre 14 lépésre van szükség. ( Az izgalom fokozódik, a játékidő általában hosszabbodik. ) Második variáció: A játékosok kettő dobókockával dobnak egyszerre, így lehetőség van a két kupakkal való lépésre , és a gyors győzelemre. ( Ez a változat gyorsítja a játék menetét, akár két kör is elég lehet a győzelem megszerzéséhez , úgy, hogy a két dobás összege 14, pl.: az első dobás 3+4, a második 6+1 ) Harmadik variáció: A dobás eredményének megosztásával egyszerre több kupakkal lehet lépni / pl.: 6-os dobást tetszés szerint felosztom a még játékban lévő kupakjaim között/. Ebben az esetben fontos, hogy a játékosok csak egy kockával dobjanak. ( A taktikai repertoár kibővítésével, a megfogalmazott céltudatosság győzedelmeskedik , az adok-kapok kiütések hatalmas kísértése felett. )
  21. A játékvezető speciális feladatai: A cél tudatosítása, a kiütlek adok-kapok hév mérséklése, szükség esetén a variációk alkalmazása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot célszerű állva játszani, sakkozóknak feltétlenül ajánlom.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Péter