JÁTÉKRA FEL!

Nagy Nóra

„Célcsoport: 9 főből álló gyermek társastánc csoport (a játékban 8 fő vesz részt + 1 fő – aki a legidősebb – segítő) Pedagógiai célkitűzés: A gyerekek a formációs együttműködést tanulják. Ezzel a játékkal az egymásra figyelést fejleszthetjük. Keretmese: Hófehérke és a hét törpe Terem berendezése: 8 szék körben. Minden széken más-más színű kendő található. A gyerekek megérkezése után, megkérem Őket, hogy foglaljanak helyet arra a székre, amelyik Nekik szimpatikus. Kerettörténet: Amíg a törpék a bányában dolgoznak, Hófehérke serényen takarít és főz a kerek erdő mélyén található kicsi házukban. Finomsággal készül a törpéknek (erre a segítő körbeviszi a tányért, melyen cikkekre szelt alma található). Azonban a vacsorából csak az kaphat, akire Hófehérke rákacsint. Igen ám, de a nap folyamán meglátogatja Hófehérkét a gonosz boszorkány, aki Őt is törpévé változtatja. Hazaérvén a törpék nem tudják, hogy ki is lehet közülük Hófehérke. Hófehérke kiválasztása a következőképpen történik: a segítő minden gyermek szemére felköti az általuk választott széken található kendőt, majd körbesétál és akit óvatosan megérint, Ő lesz Hófehérke (a segítővel előre egyeztetjük, hogy akinél a zöld kendő van, Őt kell megérintenie). A játék akkor kezdődik, amikor a segítő hangosan kimondja, hogy „mesevilág”. Ekkor mindenki leveheti a kendőt és egymás szemébe néznek a törpék. Nagyon kell koncentrálniuk, hiszen mindenki éhes. Akire Hófehérke rákacsint, elmehet vacsorázni és kap egy szelet almát. Amennyiben valaki észreveszi, hogy ki lehet a kacsintó, jelzi egy hangos „alma” kifejezéssel. Mikor már hárman jeleztek, egyszerre rá kell mutatni arra, akit Hófehérkének gondolnak és hangosan ki is kell mondaniuk, hogy Hófehérke. Amennyiben ugyanarra a személyre mutatnak, az illető kiszáll a játékból és mehet vacsorázni, függetlenül attól, hogy Ő volt e a kacsintó. Ha ténylegesen megtalálták Hófehérkét, akkor újra bekötjük a gyerekek szemét és új kacsintó játékost választunk. Természetesen másik színű kendő lesz a nyertes. Amennyiben nem ugyanarra a személyre mutatnak, mindhárman mehetnek vacsorázni. Végül ha már csak hárman maradnak és köztük van Hófehérke, akkor Ő nyert. Jutalma egy papírkorona, mely által megtörik a varázs és újra Hófehérkévé válhat. Bár az általam kitalált kerettörténet szerint nem kiesnek a játékosok, hanem jutalmat (vacsorát) kapnak, úgy gondolom, hogy ez esetlegesen a serkentheti is a figyelmüket, motiváltabbá válhatnak. Tisztelettel: Nagy Nóra”

Nagy Nóra
Célcsoport: 5-9 év