JÁTÉKRA FEL!

Nagy-Mihályi Judit: Az elátkozott zoknik

A játék neve, címe: Az elátkozott zoknik

A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, ügyesség, koncentráció fejlesztése, irányok tudatosítása, egymásra figyelés, összpontosítás, szem-kéz koordináció fejlesztése.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék kezdete előtt kiválasztunk egy, a játékosok számához igazodó, megfelelő méretű, kör vagy ovális alakú asztalt, melyen a játékhoz megfelelő helyet biztosítunk a zoknik tologatásához, a zenét szolgáltató eszköz (telefon), papír, ceruza elhelyezéséhez. Tisztázzuk, hogy csukott szemmel húznak a játékosok a zoknikból, lökdösni, egyszerre egynél több zoknit átcsúsztatni nem szabad a társaknak. A zoknit kizárólag az asztalon csúsztatjuk, nem dobáljuk. A játék öt körből áll, mindenkinek figyelnie kell a zene kezdetéte és végére. Nem szabad a zoknikat szándékosan válogatni, visszatartani.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Jegyzetfüzet, íróeszköz, zenelejátszásra alkalmas eszköz (pl.telefon)a játékosokkal megegyező számú fekete, tapintásában azonos, de különböző mintájú zokni, és (ha van), egy Dobby plüss, melyre a játék végén az öt kör nyertese jutalmul felhúzhatja a zokniját.

Technikai igény: 1 db megfelelő nagyságú, körbeülhető, ovális vagy kör alakú asztal, a játékosok létszámának megfelelő számú szék, zene lejátszásra alkalmas eszköz (pl.telefon).

Az előkészítés feladatai: Keresni a játékosok létszámával megegyező pár fekete zoknit (ugyanolyan tapintású, különböző mintájú mintájú fekete zokni, az asztalon vagy mellette elhelyezni a zene lejátszásra alkalmas eszközt, papírt, íróeszközt, Dobby plüsst. Megbizonyosodni arról, hogy mindenki ismeri legalább alapjaiban a Harry Potter filmeket, és Dobby-t.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok közösen kiválasztanak egy rövid, Harry Potter tematikájú zenét, és segítenek a megfelelő zoknik összeválogatásában.

A játék megnyitása, nyitánya: Játékvezető (kerettörténet): Minden bizonnyal valamennyien ismeritek a Harry Potter filmekből Dobby-nak a karakterét! Dobby, a kedves házimanó most óriási bajban van! Voldemort elátkozta az összes zokniját, ezért azok most összekeveredtek a zoknisfiókban! Dobby képtelen viselni a szabadságát jelentő zoknikat! Segítsünk együtt Dobbynak összepárosítani a zoknikat!

A játék menete, játékszabályok:Szabályok ismertetése 3 játékos esetén: Mindenki üljön le az asztalhoz! Csukjátok be a szemeteket! Minden játékos húzzon két zoknit! Ha esetleg egyforma, nincs jelentősége! Helyezze mindenki maga elé az asztalra a két zoknit! Elindítom a zenét! A zene alatt bármely játékostársadnak csúsztass át egyszerre egy zoknit! Egyszerre egy zoknit csúsztathattok át, többet nem! Nem szabad lökdösni, dobálni, egynél több zoknit egyszerre átcsúsztatni! Csak akkor csúsztathatjátok át a következő zoknit, ha az első már a társatoknál célbaért! A párban levő zoknikat szándékosan visszatartani nem ér! A sérülést kerüljük el! Figyeljetek a zoknik tologatása közben a másik testi épségére is! A játékban pontokat szerezhettek! A pontok az alábbiak szerint alakulnak körönként: Akinél a kör végén, a zene lejártakor egy pár van, 1 pontot kap. Aki elég gyors volt, és csak egy zokni maradt nála, szintén 1 pontot kap. Akinél kettőnél, vagyis egy párnál több zokni maradt, -1pontot szerez (pl.három zokninál -1p, négy zokninál -2pont, ötnél -3 pont) Akinél két zokni maradt, de nem párosíthatók, nem kap pontot.

A játék 5 körből áll majd. Ezt követően összesítjük az öt kör pontjait, a legtöbb pontot szerző lesz Dobby megmentője, aki visszaadhatja Dobby-nak a zoknikat, és felhúzhatja a kedvenc párját lábára is.

A játék lezárása: A játék az öt kör pontjainak összesítésével, a nyertes kihirdetésével és a Dobby lábára való zoknihúzással ér véget.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, ki volt nagyon gyors, ki nem figyelt eléggé a szabályokra, kinek miben kell fejlődnie a következő játékban ahhoz, hogy több pontot szerezhessen.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Háromnál több játékossal, plusz párok vagy színek bevonásával lehet variálni a játékot.

A játékvezető speciális feladatai: A Harry Potter film szereplőit, történetét ismerő, kedvelő játékosokat érdemes bevonni a játékba.

A játékot lejegyezte: Nagy-Mihályi Judit