JÁTÉKRA FEL!

Nagy-Mesics Zsuzsanna: A sárkány barlangja

  1. A játék neve, címe: A sárkány barlangja
  2. A játék pedagógiai célja: A Bábel tornya elnevezésű játékot választottam a feladat alapjául. Ehhez kapcsolódóan alakítottam ki a saját keretmesémet is. Célcsoportomat 5. osztályos általános iskolás kisdiákok képezték, akik személyisége még közel áll a mesevilághoz, szívesen hallgatnak, gondolnak ki és játszanak el akár mesés történeteket is.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kenő, dobókockák, asztal, szék
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Asztalokat szembefordítottam, hogy a gyerekek egymással szembe tudjanak leülni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Ebben a játékban kedves gyerekek képzeletben egy varázslatos, de kissé hátborzongató mesevilágba repülünk. Képzeljétek el, hogy egy barátságos kis falu mellett van egy sűrű erdő, melynek mélyén egy barlang van. Ebben a barlangban lakik a gonosz sárkány, aki magányában gyakran csellel csalja el a falu fiatal kis lakosait, hogy azok játszópajtásai legyenek. A sárkány magányában annyira gonosszá vált, hogy ezeket a gyerekeket nem endegi haza, hanem a barlangjába tartja őket fogva. Fontos tudnotok, hogy a barlangnak két bejárata van (egy lejjebb fekvő a mocsárvidéken és egy magasabban fekvő bejárat, ami a tisztásra vezet). A bejáratokat csak váltva tudja őrizni a sárkány. A helyét a bejáratok őrzésénél óránként váltogatja. Ebben a játékban egy órának 3 perc fog megfelelni. Tehát ennyi lesz a játék ideje! Vagyis ennyi idő áll rendelkezésre, hogy a gyerekek szökni tudjanak a barlangból, mégpedig a magasabbon fekvő kijáratnál. A barlangban nagyon sötét van, szinte tapogatózni kell a sötétben és rengeteg kő van benne, ami nagy segítség lehet a gyerekeknek, ugyanis a magasabban fekvő bejárat eléréséhez 5 követ kell egymásra helyezni, hogy azon felmászva szökni lehessen onnan. A játék menete: Szükségem lesz két vállalkozó tanulóra, akik a barlangban ragadt gyerekek szerepét töltik be. A sötét miatt egyikük szemét kendővel bekötjük. A bekötött szemű tanuló lesz, aki felépíti a kijárathoz vezető kőtornyot. A másik tanuló pedig a társa lesz, aki segít neki a kövek egymásra helyezésében. Ő lesz az, aki szavakkal irányítja a bekötött szemű társa kezét, hogy az megfogja a szanaszét heverő köveket és azokból 5 darabot 3 perc alatt egymásra helyezzen. A köveket a játék során különböző méretű dobókockákkal helyettesítjük. Amennyiben ezt teljesíteni tudjátok közösen, együttműködve, úgy sikeresen szabadultok ki a sárkány barlangjából! Amennyiben készen álltok egy mókás játékra, abban az esetben: Játékra fel!!!! Módosítások: Mivel a gyerekek automatikusan két kézzel fogtak neki a játéknak, második körben kihangsúlyoztam, hogy építés során csupán egy kezet használunk. Így kissé megnövekedett a játékidő, ezért azt 5 percre módosítottam.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy-Mesics Zsuzsanna