JÁTÉKRA FEL!

Nagy Martina: Mozgásos amőba

  1. A játék neve, címe: Mozgásos amőba
  2. A játék pedagógiai célja: – Mozgáskészség fejlesztés (edzettségi szint fejlesztés), – Motoros képességek fejlesztése (technika, taktika), – Testnevelési és sportági tevékenységhez kötődő ismeretek fejlesztése (bemelegítés, gyakorlás, szabályismertetés) – Személyiségfejlesztés (siker-kudarc, győzelem-vereség feldolgozása) – Preventív és egészségtudatos szokások fejlesztése (mozgásszükséglet kielégítése)
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játékosokat figyelmeztetem, hogy vigyázzanak a másik testi épségére.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kréta, babzsák/kavicsok, kugli bábuk
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: Pálya és indulási hely felrajzolása. Babzsákok, kavicsok, kuglik előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek felrajzolni a táblát, illetve leszámolni és kikészíteni a babzsákokat/kavicsokat/kuglit.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Résztvevők felsorakoztatása a rajtvonalhoz, sorrendiség megbeszélése, ki-ki után következik.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok felsorakoznak a rajtvonalhoz, egymás mögé. Rajt jelzésre, egyszerre indulnak. Odaszaladnak a 3×3-as pályához, és a 9 kocka valamelyikébe beleteszik a saját színű babzsákjukat/kavicsukat, kuglijukat. Visszaszaladnak, pacsizást követően indulhat a második játékos. Odaszalad, leteszi a tárgyat egy szabad négyzetbe. Pacsizás után megy a harmadik játékos is. Ő is leteszi egy üres helyre. Visszaérkezve pacsi után, újra az első játékos megy. Miután odaszaladt, felvehet egy tárgyat, és átteheti máshová. Az a cél, hogy összejöjjön 3 saját tárgy vízszintesen, függőlegesen, vagy átlóban. De mindig csak egyet tehet át, utána vissza kell szaladnia és jön a váltás.
  18. A játék lezárása: Amikor összejön a három tárgy egymás mellet, az a csapat szerez egy pontot. A játékot az a csapat nyeri meg, akik három pontot szereznek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a győzteseket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha kuglibábuval játsszuk, vigyázni kell arra, hogy a bábu ne boruljon fel. Ha ez még is megtörténik, vissza kell menni felállítani azt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályos váltás figyelése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagy kedvenc lett ez a játék, vegyes korosztálynak is élvezhető.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Martina