JÁTÉKRA FEL!

Nagy Lajosné: Elefánt és pálmafa

  1. A játék neve, címe: Elefánt és pálmafa
  2. A játék pedagógiai célja: Lehetőséget teremteni az összehangolt, együttes munkára. Koncentrációt, figyelmet fejlesztő játék. Hangulatteremtés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeld azt, hogy egy gyönyörű, pálmafákkal teli szigeten vagyunk. Ezen a szigeten sokféle állat él, közöttük a legnagyobb és egyben a legtermetesebb szárazföldi állat az elefánt is. A játékban ti fogjátok megjeleníteni, bemutatni a pálmafát és az elefántot. A játék megkezdése előtt egy tanulót kiolvasóval kiválasztunk. (Antanténusz, szórakaténusz…)
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők körbeállnak, a kiválasztott gyerek pedig beáll a kör közepébe. A kör közepén álló rámutat a körben állók egyikére, és azt mondja, hogy elefánt, vagy azt, hogy pálmafa. A kiválasztott személynek erre úgy kell reagálnia, hogy a tőle jobbra és balra levő személyekkel megformázza a kívánt állatot. Az elefántot a középen álló személy két kezét egymás mellé teszi és előrenyújtja, amivel az állat ormányát kapja meg. A mellette állók külső karjukat felemelik úgy, hogy kezükkel a fejüket érintik, amivel az elefánt fülét jelzik. Pálmafa esetén a középen álló személy egyenesen áll és kezeit a magasba emeli, a mellette állók külső karjukat félkörívesen meghajlítva felemelik, ezek lesznek az ágak. 2 perc eltelte után újabb játékost kiolvasóval kiszámolunk, ezután ő mondja tovább amit megformázni kell lehetőleg minél rövidebb idő alatt.
  18. A játék lezárása: -Nem kiesős: a vidám hangulat, játék élményéért játsszák. Játék zárásnál figyelembe veszem a fáradékonyságot, a figyelem, koncentráció hiányát. -Kiesős változat: A tévesztő, nem jól összedolgozott játékosok kiesnek a játékból. A játéknak akkor van vége, ha három játékos marad a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, köszönetnyilvánítás. Önértékelés: Ki az aki nem hibázott, keveset hibázott, sokat hibázott? Hangulatjelentés: Hogyan érezted magadat a játék során? Mi tetszett ,nem tetszett a játékban? Mit lehetne másként csinálni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során fontos felhívni a figyelmet a körben álló játékosnak, hogy minél rövidebb idő alatt mondja be a pálmafa és elefánt szavakat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Lajosné