JÁTÉKRA FEL!

Nagy Klára Mária: „Törzsi játék”

  1. A játék neve, címe: „Törzsi játék”
  2. A játék pedagógiai célja: Két egymást közelebbről nem ismerő művészeti diákcsoport megismerkedése, közvetlenebbé válása. Illetve kreativitás fejlesztő feladat. Megmutathatják mennyire tudnak csapatban dolgozni.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a diákok figyelmét, hogy az ollót rendeltetésszerűen használják. Vegyék figyelembe minden csoporttag ötleteit, véleményét!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Színes ceruzák, színes kréta, A/3 lapok, olló
  12. Technikai igény: Asztalok, székek. Lapok, színes ceruzák, olló, ragasztó
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezés, csapatválasztós színes lapok szétvágása. A kellékek előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a diákok a terem előkészítésében. Pl. asztalok összetolása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Most lehetőségetek van picit átalakulni, mégpedig különböző, általatok kitalált Törzsekké, Törzsi Csoportokká!…”
  17. A játék menete, játékszabályok: – Minden diák húz egy színkártyát (színes lap, 4 féle színben) így alakulnak ki a csapatok. – A Törzsek elfoglalják a területeiket (előkészített összetolt asztalok, székek). – Választanak maguk között egy Vezetőt (szószólót). – A Törzsek feladatai: – Kitalálni mi a Törzs nevük és a Törzstagok neveit. – Megrajzolni a címerüket. – Törzstörténetüket kitalálni ezt plakát formájában megjeleníteni, leírni szép formában. – Férfi és Női viseletet kitalálni, megrajzolni. – Közös fejdíszt készíteni a Törzs tagjainak, ami kifejezi az összetartozásukat. – Közös csatakiálltás kitalálása.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, amikor minden csoport készen van a feladatokkal, igyekeznek tartani a határidőt, mert motiválja őket a bemutatkozás lehetősége. A Törzsek bemutatkozása egymás számára zárja a kreatív játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek megtapsolják egymást. Együtt nevetünk a vicces csatakiáltásokon. A kreatív alkotó játékot részemről folyamatos dicséret, ha szükséges konzultáció kíséri. A végén beszélgetés közben mondják el mi tetszett nekik legjobban, mi volt a legnehezebb rész, mi tetszett a másik csapat munkájában leginkább.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A feladatok mennyiségét és a játékra szánt időt még alaposabban át kell gondolni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Sok diákra kellett egyszerre figyelni, ott lenni, viszont nem befolyásolni. Ennél a nem rövid játéknál, a játékosság-feladat-kreatívitás-sikerélmény-idő együttes figyelemben tartása volt a legnehezebb számomra. Volt „munkazaj” is, viszont ez nem hátráltatta a játékos-kreatív munkát.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon izgalmas élmény volt mindenkinek ez a játék. Jól érezték magukat a gyerekek, még dísztörzstagot is választottak (Osztályfőnök).
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Klára Mária