„Gazdasági órákra a vállalat piaci magatartásának bemutatásához: A játékosok közül kiválasztunk egy játékost, úgy, hogy a többiek nem tudják kit választottunk. Kártyalapokat húznak, amelyen a kisvállalkozó kifejezés szerepel. A kiválasztott játékos kártyáján a nagyvállalkozó szó szerepel. A játékosok körbe ülnek és megkérjük őket, hogy mindenki váltásra nézzen a többiek szemébe. A kiválasztott játékos monopol vállalati pozícióba szeretne kerülni, megpróbálja bekebelezni a kisvállalatokat. Három kisvállalkozó összefogva ki tudja szorítani a piacról a monopol helyzetbe törekvő nagyvállalkozót. A kiválasztott játékosnak rá kell kacsintania a többiekre, úgy, hogy csak az játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott, azt a kisvállalkozást sikerült bekebeleznie, a játékos kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a nagyvállalkozás, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három kisvállalkozó sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból, őket is bekebelezte a nagyvállalkozás. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak, akkor is, ha nem ő a kacsintó, ez a kisvállalkozó tönkrement. Ha a nagyvállalkozóval együtt már csak hárman maradnak játékban, akkor a nagyvállalkozó nyert. Monopolhelyzetbe kerül a piaci verseny során, hiszen már nincs három kisvállalkozás, akik összefogva legyőzhetnék. Ha pedig a kisvállalkozások lefülelik, akkor ők győznek, nem sikerült a monopolhelyzetbe kerülnie a nagyvállalkozónak.”
Nagy Judit
Célcsoport: >15