JÁTÉKRA FEL!

Nagy György Gyuláné: Az eltévedt állatkölykök

  1. A játék neve, címe: Az eltévedt állatkölykök
  2. A játék pedagógiai célja: a. A résztvevők nyári szüneti, szabadidős szórakoztatása, hasznos időtöltés b. játékismeret adása, tudjanak együtt játszani, ennek megkedveltetése c. Gátlások , szorongások oldása d. Helyből távolugrás gyakoroltatása e. Néhány mese felidézése, ami a kerettörténethez kapcsolódik f. Ismeretátadás (Pl. miért fél az elefánt az egértől?)
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Terep ellenőrzése, nem csúszós, nem vizes, nincs kődarab
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín biztonságossá tétele.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt közösen átnézzük a terepet, ne legyen rajta kő, vagy bármi, ami veszélyes lehet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Néhány mese felidézése, amely majd kapcsolódik a kerettörténethez is.
  17. A játék menete, játékszabályok: Először még a játékosok körben állnak,így ismertetem a játékot, és a szabályokat, és a kerettörténetet. 3 féle állat hangjának az utánzása, és mutatása. bemutatom, majd együtt is kipróbáljuk: 1. karakter: elefánt: hangja trombitáló, tutuú, közben egyik kezét előrenyújtja, másikkal a fülét fogja 2. cica miau, miau, közben kaparnak a levegőben a kezükkel 3. egérke: cin, cin, közben kicsi fület mutatnak a fejükön. Ismertetés után párokat alakítunk. ha páratlanul alakulna a létszám, akkor én is beállok játszani. háromig számolunk, addig kitalálja, hogy mit szeretne mutatni. Ha egyformát mutatnak, akkor újra játsszák. Ha különböző, akkor egyik győz: elefánt- egér: Az egér a győztes, mert az elefánt fél az egértől. Elefánt –cica, akkor az elefánt győz, cica –egér, akkor pedig a cica a győztes. Időnként párcsere is lehet. Két csapatot alakítunk úgy, hogy a párok közül egyikük felteszi a kezét, a másik nem. Akik feltették a kezüket lesz az egyik csapat, akik nem, ők a másik csapat. A tér két oldalára állnak, és előzetesen megbeszélik, hogy mit fognak mutatni. A győztes csapat ugorhatja át együtt először a vizes árkot, és utána a másik csapat, előtte a következő kerettörténet elmesélése: Kerettörténet: Egy kisegér, egy elefánt, és egy cica találkozott egy nagy vizes árok mellett. A vizesárok túloldalán is találkozott egy másik kisegér, cica és elefánt. Sajnos nem tudtak továbbmenni, olyan nagy volt az árok. Mindegyik csapat kis állatainak pont az árok másik végén laktak a szüleik, csak eltévedtek. Egy darabig tanakodtak, hogy mit tegyenek, és mielőtt teljesen elszomorodtak volna, ott termett egy óriás, a hétmérföldes csizmájával. Kölcsön adta az egyik csizmáját az egyik kis bajbajutott csapatnak, a másikat a másiknak. Ebbe mindhárman belebújtak, és így együtt átugrották az árkot. Ezt ti úgy jelenítitek meg, hogy egymáskezét megfogva, egyszerre kell átugrani ezt a vizes árkot. Ha sikerül, minden kis állatka hazakerülhet.
  18. A játék lezárása: A játék vége itt tehát egy ügyességi ugrás: helyből távolugrás a társakkal. Először a győztes csapat ugorhat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket, és megköszönöm a részvételt. Megkérdezem, hogyan érezték magukat?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthető a játék egy homokos terepen az ugrás nagyságának fokozatos növelésével, egyéni ugrásokkal. Ilyenkor lehet játszani kiesősre, de jobb pl. zálogadással, és újabb játék a zálog kiváltására. lehet változtatni a kerettörténeten is,karaktereken is, attól függően, milyen korú, nemű gyerekek játszanak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat nem egyszerre ismertetem, hanem fokozatosan. A kerettörténetet is csak később, az árokugrás előtt mondom el részletesebben. Az elején csak utalok rá motiváció miatt.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők ritkán szoktak együtt, valaki által vezetett játékot játszani, ezért ez kihívásnak ígérkezik. Nagy hangsúlyt kell fektetnem ezért az érdeklődés felkeltésére.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy György Gyuláné