JÁTÉKRA FEL!

NAGY GÁBOR: Légycsapós

  1. A játék neve, címe: Légycsapós
  2. A játék pedagógiai célja: Idegen nyelvi órán (német) szótanuló/szókincsbővítő célzattal.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatások miatt a megfelelő szabad terület biztosítása.A tábla biztonságos,gyors megközelíthetősége.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2db.légycsapó,táblaképek,mágnesek,kréta
  12. Technikai igény: Iskolai mágnesezhető falitábla
  13. Az előkészítés feladatai: A tanóra első felében (4-5 percben) a (új)szavak felrakása a táblára,a névelőknek megfelelően (der,die,das)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A használandó képeket együtt választjuk ki az előző tanévben (első osztályos korukban elkészített képgyűjtemény) megismert gyűjteményből,ügyelve,hogy már ezek a szavak szótárazásra kerültek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: "A következő órán dolgozatot szeretnénk írni az új szavakból (s-S;ei). Ezért szeretném,ha kicsit játszanánk az aktuális szavakkal." Játékszabályok ismertetése. A párok start jelre (x-ekhez) állítása. Légycsapók kiosztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Előkészítés: A tanóra elején az adott témakör szavait (jelen esetben a "s-S" és az "ei" betűket tartalmazó szavak) névelőjük szerint felrakjuk a táblára.Aki tudja a kép nevét németül,az jöhet ki felrakni,ügyelve a mágnesek színére is (der,die,das). Konkrét játék: Az aktuális 2 játékos a jeleken állva (földre rajzolt x-ek) légycsapóval áll,háttal a táblának. Az osztály többi részének az a feladata,hogy egy képre gondoljanak a táblán lévő szavak közül. A játékvezető egy ilyen ülő tanulót kiválaszt,aki hangosan és gyorsan bemondja az ő általa választott kép nevét (idegen nyelven). A kint álló játékosok feladata,hogy ebben a pillanatban a hallott szó képét lecsapják a légycsapóval. Akinek a légycsapója előbb ér a helyes képre az kapja a pontot. Ez folytatódik még négyszer,tehát összesen 5 szó kerül lecsapásra. A kevesebb pontot elért játékos kiesik (leül,és belőle is később aktív szóbemondó lesz),a győztes pedig továbbjut,és felkerül a neve a táblára. Folytatódik a játék újabb párossal a fentiek szerint.Innen is a győztes jut tovább,akinek neve szintén a táblára kerül.
  18. A játék lezárása: Ha az összes játékos egyszer már játszott,akkor a győztesek is összemérik erejüket,majd a két legügyesebb vívja a döntőt. A játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végső győztes megtapsolásra kerül.Órai munka ötös érdemjeggyel még jutalmazhatjuk. Spontán vélemények.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A szavak nem hangosan bemondva hangzanak el,hanem a felszólított tanuló elmutogatja.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Határozott játékvezetés.A játék hevében leeső képek visszahelyezése. Testi épségre való figyelés.
  22. Egyéb/megjegyzés: A lehető leghamarabb képesek így az új szavakat megtanulni.Hihetetlenül gyors a bevésődés. Nagyon szerették ezt a játékot a gyerekek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: NAGY GÁBOR