A játék neve, címe: Vadászat a varázsdzsungelben
A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, kommunikáció, alkalmazkodó képesség, gyorsaság fejlesztése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nagy tér biztosítása
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a csoporttal szemben áll és elmondja a játék menetét, szabályait.
A játék menete, játékszabályok:A játék két szereplője a vadász és a varázslatos dzsungelben élő színes állatok. A játék célja, hogy az állatok úgy jussanak keresztül a vadász területén, hogy az ne tudja elkapni őket. A kijelölt játéktér egyik felében áll a vadász háttal a többieknek. Kitalál egy állatnevet és egy színt, és ezt elkiáltva megfordul a többiek felé. Pl. – Sárga ló! Innentől kezdve, akinek ruházatán van olyan szín (tehát pl. sárga szín a pólóján) az az adott állat hangját utánozva (pl. ló hangot hallatva, nyerítve) nyugodtan átkelhet a vadászmezőn. Akin viszont nincs olyan szín, akkor annak állati hangot hallatva át kell futnia úgy, hogy a vadász el ne kapja, mert különben ő lesz a következő vadász.
A játék lezárása: A játék korlátlan ideig játszható, célszerű úgy alakítani, hogy minden játékban résztvevő gyermek legyen vadász.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a játékvezető mindenkit megdicsér, továbbá megkérdezi a résztvevőktől, hogyan érezték magukat, mi volt az ami különösen tetszett nekik, esetlegesen hogyan lehetne még jobb a játék.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor már ügyesen halad a játék, nehezítési szint lehet, hogy a vadászmezőn áthaladva nem csak az adott állat hangját, de a mozgását is utánozni kell (pl. a ló esetében galoppozva haladni).
A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni kell arra, hogy a játék során változatos színek és állatnevek kerüljenek elő, tehát a játék ne legyen egyhangú. Bár a lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen (piros macska, kék kígyó, zöld tyúk, stb.) a gyerekeknek a játék hevében nem biztos, hogy eszébe fog jutni, ezért a játékvezetőnek előre fel kell készülni jól utánozható állatok neveiből.
A játékot lejegyezte: Nagy Fruzsina