A játék neve, címe: Mágnes
A játék pedagógiai célja: A mágnesség működésének megismerése. Koordináció és tér-irány fejlesztése. Együttműködés, térszemlélet fejlesztése. Egy-egy fizikai jelenség működésének a megértése (pl.: dagály-apály)
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Ügyelni a többi játékos mozgására, reakciójára, nehogy összeütközzenek. Egyenletes terep a játékhoz, akadályok eltávolítása.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítés feladatai: Akadályok eltávolítása a helyszínről
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Beszélgetés a mágnesességről (tulajdonságok, hol találkozhatunk a jelenséggel, mire jó, hogy működik stb.), ha van mágnesünk, akkor játékos kísérleteket végezhetünk vele hangolódás gyanánt
A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok párba állítása. Esetleg fel lehet vezetni, valami párkereső játékkal (pl.: azonos színű papírlap húzása, kettévágott kép másik felének megkeresése a játékosoknál – a képek kapcsolódhatnak a mágnesesség témaköréhez). Szabályok ismertetése.
A játék menete, játékszabályok:A párok egymással szemben 2-3 méteres távolságban helyezkednek el. A párok egyik tagja lesz a mágnes, a másik pedig a fém. A mágnes két tenyerét mellmagasságban kifelé fordítva taszítja játékostársát, a fémet; két tenyerét maga felé fordítva pedig vonzza őt. A fémek a mágnes taszító mozgása esetén (akik sétálhatnak, futhatnak) feladatuk az, hogy megtartsák egymástól a 2-3 méteres távolságot. Ha a mágnes vonzásra vált át (két tenyerét mellmagasságban maga felé fordítja), akkor a fémnek oda kell futnia a mágneshez és meg kell ölelnie (akinek kényelmetlen az ölelés, az a tenyerébe is csaphat a mágnesnek) Ekkor a játékosok szerepet cserélnek.
A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, amikor a játék a játékosok számára kezd unalmassá válni.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok részvételének megköszönése. Lehetséges kérdések: melyik szerepben érezték jobban magukat, miért? Mi volt a játék nehézsége? Mire kellett a legjobban figyelniük? Milyen tapasztalatokat szereztek? Mit tanultak a játék által a mágnesességről?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy mágnes ellen játszhat akár több fém is. Két mágnessel szemben 1 fém.
A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni, és felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy ügyeljenek a többi játékostársukra is, nehogy egymásba ütközzenek. Ügyelni a testi-lelki biztonságra.
A játékot lejegyezte: Nagy Emőke