JÁTÉKRA FEL!

Nagy Csaba: Karikafogyó

  1. A játék neve, címe: Karikafogyó
  2. A játék pedagógiai célja: a tanultak elmélyítése,önálló alkalmazása, improvizáció gyakorlása, szórakozás
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívjuk, hogy a zene megszűnésekor, a karikába ugráskor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Karikák. Használt kerékpár abroncsok
  12. Technikai igény: Zenelejátszó, aktív hangfal.
  13. Az előkészítés feladatai: Karikák elhelyezése a teremben.Technika beüzemelése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok számolják meg magukat (hangosan egymásután mondják a számokat 1-től). Egy valaki elhelyezi a karikákat a teremben (pl. az előző feladatban, játékban legügyesebben szereplő vagy magatartású személy).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az előző feladathoz kapcsoljuk, az eszközök maradnak, de egy másik játék következik. (ugróiskolát követi a karikafogyó játék), elmondjuk a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéktérben elszórtan helyezkednek el a karikák és a játékosok. Fontos, hogy mindig több játékos legyen, mint karika.(Alapjátékban egyel több a játékos száma, vagy úgy is mondhatjuk, hogy egy karikával kevesebb van.) A játékmester elindítja a zenét, mire a játékosok táncolni kezdenek, a zene megállításakor el kell foglalni egy karikát, akinek nem jut karika az kiesik a játékból. A kiesett játékos megfog egy karikát és kiáll a játékból. Ezután újra indul a zene és a játék.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönjük a részvételt, megdicsérjük azokat a játékosokat akik ügyesek voltak, szépen táncoltak és akik a szabályokat minden esetben betartották.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • A játék első részében ha többen vannak a játékosok (1-nél), mint a karikák akkor többen esnek ki( nem jut nekik karika). Ilyenkor nagyobb harc folyik az elfoglalandó helyekért. • Nehezíteni lehet a játékot, ha a különböző színű (jelen esetben fehér és piros jelzésű) karikát egy vagy két főnek kell elfoglalni. • Ki lehet jelölni olyan színű karikát (piros) amibe tilos lépni, a játékból kiesést jelent. • Nemcsak táncosok, bárki játszhatja, különféle zenére lehet, kell mozogni a játékosok korára, érdeklődésére tekintettel. Óvodásoknak ovis zene, idős korúaknak régi sláger, de lehet utánozni a robotot, egy állatot stb. • Szabadtéren is, hangtechnika nélkül is lehet játszani. Pl. a játékmester dobol, az indiánok a dob megszűnésekor elfoglalnak egy karikát, akinek nem jut karika az kiesik a játékból. Újból megszólal a dob, indián szökdeléssel mozognak a játékosok. A játék végén aki megmarad az lesz a törzsfőnök.
  21. A játékvezető speciális feladatai: : A játékváltozatokat fokozatosan vezetjük be az életkornak és a befogadóképességnek megfelelően. A kedvenc játékváltozatot többször játszuk el. A gyorsabb játék élvezetesebb lehet. Figyeljük a játékosok fizikai és lelki állapotát. Figyelünk a játékosok magatartására.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Csaba