JÁTÉKRA FEL!

Nagy Attila: Hangmester

A játék neve, címe: Hangmester

A játék pedagógiai célja: A résztvevők hamar tanulják meg a ritmikai képleteket amiket a hangszeres tanulmányaik alatt használhatnak.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: a játékban résztvevők figyelmének felhívása a HANGMESTER szó elhangzásakor.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Esetleg székek, ha a játékosok ülve szeretnék játszani a játékot!

Az előkészítés feladatai: Termet berendezni, átrendezni, székeket körbe rakni a játékosok létszámának megfelelően.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: a játék megkezdése előtt írják fel a saját ritmusképleteiket egy papírra vagy cetlire és memorizálják azt.

A játék megnyitása, nyitánya: a játék előtt memorizálni a ritmust, és egy rövid próba.

A játék menete, játékszabályok: a játékosok körbe állnak vagy ha kényelmes akkor ülnek, én középen vagyok és rámutatok az egyik játékosra. Innen indul a játék körbe, amíg két játékos ugyanazt a ritmust nem mondja véletlenszerűen és egyszerre kiabálják „hangmester”! Aki előbb kiabál, az bent marad, aki később az kiesik, de nem végleg mert segíthet az előtte bent maradóknak. Ritmusok: titi, tá, szinkópa, triola. Aki előbb mondja, az esik ki a játékból, de a kiesett játékos segít a bent maradónak, ha hamarabb tudja a választ, így visszaáll ismét a játékba!

A játék lezárása: nem az a cél, hogy esetleg előbb essen ki valaki, hanem inkább az, hogy jobban megtanulják azokat a ritmusokat, amiket a zenei tanulmányaik alatt minden órán tanulnak óráról órára. Akinek kevésbé jut eszébe a jó válasz, azok esnek ki hamarabb illetve többször, de a játékot én fejezem be, nevetés, vidámság, poénkodás alkalmával.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicséret, a játék menetének átbeszélése, értékelés, tapasztalat gyűjtés.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: több ritmus bevonása a játékba, elsősorban azoktól a játékosoktól akik többször maradtak a játékban.

A játékvezető speciális feladatai: a játék alatt folyamatos ismertetés-tájékoztatás. Figyelemmel kísérni a gyerekek hangulatváltozásait, a vidámságra, jókedvre törekedni!

Egyéb/megjegyzés: Egyéb/megjegyzés: a gyerekek kedvelik a tanár úr humorát, a játékban való poénkodást

A játékot lejegyezte: Nagy Attila