JÁTÉKRA FEL!

Nagy Attila Attila

“Szükséges játékeszköz(ök): kéz,ujjak Az előkészítés feladatai: jobb vagy bal kéz a combon,térd felett kicsivel. Nehezítés:Mivel tízen ülnek körbe,két kéz ujjaiból könnyű lenne észre venni ha valaki 8 ujjat emel fel,így csak egy kéz ujjait használják úgy,hogy ha pl.a 8-at akar mutatni,kétszer emelje fel a 4 ujját,de nem kell,vagy ha 6-ot,kétszer a valamelyik 3 ujját,de fürgén,gyorsan! Jó figyelemképesség,koncentráció szükséges! A játék megnyitása: A játékosok közül válassz ki egy játékost úgy, hogy a többiek ne tudják ki az ha tízen ülnek körbe,mindenkinek tudnia kell,ki hanyadik ként ült le,melyik szám az övé pl.5! A játék menete, játékszabályok: Kérd meg a játékosokat, hogy üljenek körbe és folyamatosan figyeljék a másik kezét. Felváltva nézzék a játékostársaik kezeit. A kiválasztott játékos feladata az lesz, hogy a két keze közül, hány ujjat emel fel pl.4 ujj,hogy csak az a játékos vegye észre, aki a negyedik a tíz közül. (Ha kétszer emeli a 4 ujját akkor a 8-ik számú játékos) Annak a számú játékosnak akinek a számát mutatja,akire gondol,és az észre veszi hogy ő az,akkor kiesik a játékból! Ha valaki észreveszi, hogy ki az ujj mutogató, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gondol. Ha már három játékos sejti, hogy ki az ujjmutogató, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak. A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor az ujjmutogató nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevője a játéknak. Ha viszont rájönnek ki volt az, akkor a többiek nyernek.”

Nagy Attila Attila
Célcsoport: 10-14