JÁTÉKRA FEL!

Nádasdi Imréné Marica

„Keretmese megnevezése: A királylány őrzői A játékvezető motivációként fejére helyez egy koronát. Ezt látva az óvodáscsoport gyermekei vélhetően bekapcsolódnak a játékba. A játékvezető koronával a fején elmeséli félelmét, hogy híreket kapott, mely szerint jön a szomszédos ellenséges fekete király, aki elakarja rabolni az Ő lányát! De mi ezt nem engedhetjük, hiszen nagyon éberek vagyunk és megakadályozzuk ezt! És hogyan? Itt a játékvezető – király ismerteti a játékot, annak szabályait: A résztvevő gyerekek húznak egy képkártyát. Mindenkinek a kártyáján egy királylány van, csak egy kártyán van a fekete király, aki elakarja rabolni a kastélyban élő királylányt. De fontos, hogy senki ne mutassa meg a másik gyermeknek az Ő kártyáját! A fekete király olyan varázserővel bír – amit a Keleti Boszorkány ajándékozott neki – , hogy amikor rákacsint valamelyik őrzőre (a gyerekek királylány lappal a kezükben) az az Ő kacsintásától álomba merül és nem tudja tovább védeni országuk királylányát. Aki észreveszi, hogy ki a fekete király az kézfeltartással jelezze, de nem mondhatja még ki a nevét! Ha hárman már felfedezték, hogy ki a fekete király, akkor annak a varázsereje elszáll és a királylányt nem tudja elrabolni, az megmenekül! A játékot többször játszhatjuk új kártyahúzással. Először egy próbajátékot végzünk természetesen. Játékra fel! „

Nádasdi Imréné Marica
Célcsoport: 0-5