JÁTÉKRA FEL!

Munkácsiné Kis Anikó: New York

  1. A játék neve, címe: New York
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködő képesség fejlesztése, kapcsolatok erősítése együttműködő képesség fejlesztése, kapcsolatok erősítése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A kijelölt hely szabaddá tétele
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : Beszélgetés arról, milyen a nagyvárosi forgalom, közlekedés. Milyen járművek szállítják az embereket. Varázsold őket New Yorkba! Te vezeted őket.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1.Repülővel érkeznek, ezért mindenki tárja szét a karjait, és a repülő hangját utánozva szálljanak(futkározzanak szabadon a teremben.)Sípszóra megérkeznek, megállnak . 2. A repülőtérről taxi fogja elvinni őket a városba. Hívjanak egyet.Taxi! –kiáltják, majd párokat alkotnak, karon fogják egymást, és megbeszélés alapján egyik játékos lesz a sofőr, ő kormányozza az autót. Lassú futással induljanak, majd gyorsuljanak.(Lehet piros-zöld lámpásat is játszani közben.) 3.Sípszóra szálljanak ki a taxiból,induljanak el tempósan, és mindenkinek köszönjenek egy hellot, kézintéssel kísérve. 4.Újabb sípszóra trolival fognak tovább közlekedni. 3 pár álljon egymás mögé, a párok egymás kezét fogják, a másik kezükkel az előttük álló vállát fogják.Ha megvan a létszám, indulás. Lassú futással haladjanak körbe-körbe. 5.Végül metróval közlekedjenek. Ekkor 8 gyerek álljon egymás mögé egy vonalban, vállfogással. Csak akkor induljanak, ha a vezető ellenőrízte a létszámot. Mivel mindig más-más csapatokat kell alakítaniuk a játékosoknak, ezért gyakran elő fog fordulni, hogy néhányan nem kerülnek be egyik csapatba. Ezek a gyerekek abból a körből kimaradnak, de a következő utasításnál már visszamennek a „forgalomba”. A forgalomban lévő járművek nevét ezután felváltva kiálthatjuk: taxi!, busz!, metró! Végül a repülőt mondjuk, mert hazamegyünk vele.
  18. A játék lezárása: : A repülővel zárjuk le, a tetszésüktől függően bármeddig játszhatjuk velük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdezzük meg, kik voltak azok, akik végig tudtak csoportokba rendeződni. Dicsérjük meg őket ezért. A csoport tagjait pedig a fegyelmezett játékért. A játék közben dicsérjük meg hangosan azokat a csoportokat, akik leggyorsabban összeálltak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A helyszín teljesen megváltoztatható, és így a szerepek is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Minden csoportba állást mutattassunk be a gyerekekkel. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz a játék! Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: : A gyerekek élvezik az ehhez hasonló szerepjátékokat, érdemes egy idő után változtatni rajtuk. Ők is tudnak nagyon jó ötleteket adni, hallgassuk meg őket. A gyerekek élvezik az ehhez hasonló szerepjátékokat, érdemes egy idő után változtatni rajtuk. Ők is tudnak nagyon jó ötleteket adni, hallgassuk meg őket. A gyerekek élvezik az ehhez hasonló szerepjátékokat, érdemes egy idő után változtatni rajtuk. Ők is tudnak nagyon jó ötleteket adni, hallgassuk meg őket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Munkácsiné Kis Anikó