JÁTÉKRA FEL!

Mucsina Gábor Csabáné

„SZEMPÁRBAJ – Füleljük le a tréfás kedvű varázslót! Roxfortban valaki ellopta Harry Potter láthatatlanná tévő köpenyét. A köpeny alól varázslatokkal tréfálja meg a többieket, ami a varázsló tanoncoknak egyre bosszantóbb. Találjuk meg a tréfás kedvű varázslót, amit csak úgy lehet, ha mindannyian összefogunk ellene. Sajnos a varázsköpenyt az Mágiaügyi Minisztérium lefoglalta, azzal nem szolgálhatok, de természetesen a varázspálcáját mindenki használhatja. (Mindenki kap egy festett hurkapálcát.) Nézzük hogyan indul a varázslás! Üljetek körbe és adott jelre (tapsra) nézzetek egy társatok szemébe. Természetesen nem biztos, hogy ugyanannak a szemébe nézel, aki rád néz. A nyomozáshoz a legfontosabb a koncentrálás. Először válasszuk ki a tréfás varázslót, akinek kiléte egyenlőre nem ismert. Harry Potter Csokibéka kártyáiból kell húznotok. Akinek a figurája elment pihenni (üres kártyát húzott), az lesz a tréfás varázsló, a kiválasztott. A kiválasztott játékos úgy tud varázsolni, hogy rákacsint a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott, az elvarázsolódik és kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt a varázspálcája felemelésével jelezze, de egyelőre még ne árulja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három varázstanonc sejti (felemelte a varázspálcáját), hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a varázslóra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a varázsló esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztott varázslóval együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek.”

 

Mucsina Gábor Csabáné
Célcsoport: 10-14 év