JÁTÉKRA FEL!

Muci Izabella: Szócsata – ponyvás névtanuló játék átdolgozása az angol órára

  1. A játék neve, címe: Szócsata – ponyvás névtanuló játék átdolgozása az angol órára
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, memória fejlesztése, a tanult angol szavak és jelentésük felidézése, játékos gyakorlása, ráhangolódás a tanítási órára.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kendő, szókártyák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: csoportalakítás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A két csapat elfoglalja a helyét, játékszabályok ismertetése, szókártyák/képek kiosztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat egymással szemben áll, köztük egy kendő szolgál a térfelek elkülönítésére, ezt két tanuló tartja (páratlan létszámú csoport esetén a játékvezető, illetve egy diák). Minden játékos kezében van egy kép, valamint a csapat tagjai egymás között kiosztanak számokat egytől növekvő sorrendben. A kendőt tartó két diák felemeli a kendőt úgy, hogy a két csapat ne láthassa egymást. A játékvezető mond egy számot angolul. A hallott számot birtokló diák a kendőhöz fut, maga elég tartja a nála lévő képet, ekkor a kendőt leengedik és az ellenfél kezében lévő képen látható szót kell a lehető leghamarabb megneveznie angolul. A gyorsabban és helyesen válaszoló diák megnyeri az ellenfél kártyáját, aki a játékvezetőtől újat kap. A megnyert képeket felhasználhatja a tanuló, illetve a csapata. A kendőt tartó diákok tapsra helyet cserélnek egy-egy csapatban játszó társukkal. A játék célja, hogy minél több képet gyűjtsenek a csapatok és ezáltal minél több szó aktiválódjon a már tanult szókincsükből.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha elfogynak a képek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A több képet gyűjtő csapatot megdicsérem, jutalmazom. Megbeszéljük a gyerekek tapasztalatait, ötleteiket a sikeres játékhoz, szótanuláshoz, memorizáláshoz, a játék lehetséges továbbfejlesztését.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni arra, hogy a kendőt tartó tanulók is részt vegyenek a játékban.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék kipróbálása során azt tapasztaltam, hogy a kendő anyaga és mérete nem volt megfelelő. Erre a következő alkalommal jobban fogok figyelni, mert meghatározó a játék sikeressége szempontjából.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Muci Izabella