JÁTÉKRA FEL!

Mucha Andrea: Fusson ,aki…!

  1. A játék neve, címe: Fusson ,aki…!
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok megismerjék egymással közös tulajdonságaikat, közös érdeklődési köreiket, megfigyeljék különbözőségeiket, hasonlóságaikat, érdekes dolgokat tudjanak meg egymásról, és jobban elfogadják egymást.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívjuk fel a játékosok figyelmét, hogy helycserekor egymásra vigyázva fussanak át a másik székhez az összeütközés elkerülése miatt.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Megfelelő számú szék.
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezése a székekkel (egy körben legyenek)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki hoz széket és körben elhelyezi.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt a játékvezető áll a kör közepére, a játékosok leülnek a székükre. A játékvezető elmondja a játék lényegét, és próbajátékot játszanak. Pl.: Fusson, aki szereti a cicákat! A játékvezető felhívja a játékosok figyelmét, hogy ugyanarra a székre nem ülhetnek vissza, mindenképp egy olyan üres székhez kell futniuk, ahonnan felállt valaki.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy körben ülnek székeken. A játékvezető kezdi a játékot. Középre áll, és elkiáltja magát: pl.: Fusson, aki tud úszni! Erre, akire az állítás igaz, feláll a helyéről, és át kell ülnie minél gyorsabban egy másik üres székre. Akinek nem jutott szék, marad középen, és ő mond egy állítást. Akire az állítás nem volt igaz, marad ülve a székén. Ebben a játékban a játékvezető is részt vesz, bekapcsolódott az első elkiáltott mondatával, és ő is gyorsan keres egy üres széket magának.
  18. A játék lezárása: Ki az, aki a legérdekesebb állítást mondta? Ki nem volt egyszer sem középen? Stb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszélés, hogy ki milyen újdonságot, érdekességet tudott meg a másikról, hogyan érezte magát, mi tetszett a legjobban, vigyáztak-e egymás testi épségére helyváltoztatáskor.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Minél több játékos van, annál érdekesebb a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során folyamatosan figyelni kell a biztonságra, hogy ne legyenek ütközések.
  22. Egyéb/megjegyzés: Jól megmozgatja a játékosokat, segít egymás megismerésében, mindig nagy siker.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mucha Andrea