JÁTÉKRA FEL!

Mrázik Katalin: Tűzoltóvizsga

  1. A játék neve, címe: Tűzoltóvizsga
  2. A játék pedagógiai célja: Felszabadult, jó hangulatú játék kialakítása. Éljék át a közös játék örömét. Fejlesztési területek: gyors reakció, anyanyelvi terület, koncentráció
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Különös kellékre nincs szükség, de a kényelmesebb ha széken ülnek a gyermekek.
  13. Az előkészítés feladatai: A gyermekekkel közösen kialakítjuk a játékteret (szőnyeg). Mindenki hoz magának egy széket, majd köralakban elhelyezzük azokat és helyet foglalunk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése után kiszámolóval szereplőt választunk, aki a kör közepére áll, ő lesz a "parancsnok" játékvezető.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a kistűzoltók, akik tűzoltóvizsgát tesznek. A parancsnok (játékvezető) rámutat valakire és pl. azt mondja neki, hogy "tömlő", akkor a kistűzoltónak gyorsan rá kell vágnia, hogy "csörlő", vagy fordítva, és ugyanígy a "csipet-re, a csapat-ot kell rávágni és fordítva. Gyorsnak kell lenni a parancsnoknak is és váratlannak. A vizsga alatt csak ez a 4 szó hangozhat el. Figyeljünk arra, hogy előbb-utóbb mindenki vizsgáztathasson, ezért gyakran játsszuk a gyerekekkel.
  18. A játék lezárása: Több lezárása is lehetséges a játéknak: – Addig játsszuk amíg örömmel vesznek benne részt a gyermekek, ellenkező esetben befejezzük a játékot. – Ha kevesebb gyermekkel játsszuk a játékot, és már minden gyermek volt "parancsnok" , akkor fejezzük be a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyermekeket, elmondhatják ki – hogyan érezte magát. Lehetőséget biztosítok arra, hogy a nap bármely szakában folytathatják a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól megy a játék, kinevezhetünk 2 vagy 3 parancsnokot, akik egyszerre vizsgáztatják a kistűzoltókat ill. újabb szópárokat is kitalálhatunk, ami kapcsolódik a játékhoz. (pl. tűzcsap-vízcsap)
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mrázik Katalin