JÁTÉKRA FEL!

Mosolygó Tiborné: Mennyi meg mennyi hat?

A játék neve, címe: Mennyi meg mennyi hat?

A játék pedagógiai célja: figyelemfejlesztés, számfogalom erősítése, számolási készség fejlesztése (összeadás a hatos számkörben), reakciókészség fejlesztése

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: szabad tér kialakítása a tanteremben

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Az előkészítés feladatai: szabad tér közös kialakítása, ha tanteremben játszunk és nincs elég hely a játékhoz

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: két csoportot alakítunk ki, (érdemes páros számú csoporttal játszani, de nem feltétlenül szükséges)

A játék megnyitása, nyitánya: • bevezető szöveg: Számországba látogatunk el, Hat városába, ahol a hatos számot szeretik a legjobban az emberek. Nekünk is egy hatos sort kell együtt, közösen kialakítanunk. • a szabályok és a játék menetének ismertetése

A játék menete, játékszabályok:• a játékosok egymással szemben két sorban felállnak • a játékvezető felteszi a kérdést: Mennyi meg mennyi hat? • a játékvezető háromig számol, amely idő alatt mindenki eldöntheti, hogy be áll-e a középső sorba, melyet most újonnan alakítanak ki a játékosok, úgy, hogy hatan legyenek a középső sorban; a játékosok a számolás ideje alatt vissza is léphetnek az eredeti helyükre (a külső két sorba), ha többen lennének • a három elhangzása után már senki sem mozdul, megszámoljuk, hogy sikerült-e középen egy hat fős sort kialakítani • addig ismételjük a játékot, míg nem sikerül, vagy amíg kedvünk van tovább játszani

A játék lezárása: többféle képen lezárhatjuk a játékot: – ha először sikerül a hatos sort kialakítani – számoljuk, hányszor sikerült és hányszor nem kialakítani a hatos sort, majd összegezzük – addig játszunk, amíg a játékosoknak kedve tartja (5-8 perc)

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: sikerélmény, ha a két csapat közösen hat embert állít ki a középső sorba

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: öttel, héttel, nyolccal is játszhatjuk a játékot, attól függ hány játékosunk van

A játékvezető speciális feladatai: játékszabály és a játék menetének ismertetése, játék indítása, számolás, a játék befejezése, értékelése

A játékot lejegyezte: Mosolygó Tiborné