A játék neve, címe: Betűország t nélkül
A játék pedagógiai célja: szabadidő hasznos eltöltése, szórakozás, figyelemerősítés, másokra való odafigyelés erősítése, kreatív gondolkodás, kommunikációs készség, mozgáskoordináció fejlesztése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: biztonságos távolságtartás, maszkviselés
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: rongylabda
Az előkészítés feladatai: Rossz idő esetén teremrendezés, asztalok székek biztonságos elpakolása, hogy kört tudjunk alkotni.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A mese kiválasztása közös megegyezés alapján. (Piroska és a farkas)
A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki ismeri a Piroska és a farkas c. mesét, melynek több változata is létezik. Röviden ismételjük át közösen a történetet.
A játék menete, játékszabályok:Keretmese: Betűországból egy gonosz varázsló eltüntette a t betűt, így az ott lakók nem tudtak többé se leírni, se kiejteni olyan szavakat, amelyekben t betű/hang található. A varázslat akkor törik meg, ha az ott élők közösen el tudják mondani a mesét t nélkül. A játékosokkal együtt kört alkotok Játékvezetőként, kezemben egy labdával elkezdem a történetet. Akinek dobom a labdát, annak kell folytatnia a mesét egy t nélküli mondattal. Ő továbbítja a labdát egy általa kiválasztott társának, akinek szintén ugyanez a feladata. Aki elejti a labdát, vagy nem tudja a szabálynak megfelelően folytatni a játékot, az a tanuló zálogot ad, de a játék megy tovább. Így nincs kieső gyerek.
A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor a történet befejeződik.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérek mindenkit, aki tudta követni a szabályt és nem adott zálogot. Hogyan váltható ki a zálog? Hogyan éreztétek magatokat a játék közben?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Saját, a tanulók által kitalált történet alkotása. Jobbról, balra haladva kell tovább szőniük egy mondattal a kitalációt. Időkorláttal határozom meg a játék végét.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelem, hogy a kiejtett mondatokba ne hangozzon el t. A tévesztőktől zálogszedés.
Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett a játék, sokat nevettünk. Jól éreztük magunkat!
A játékot lejegyezte: Móréné Szegedi Judit