JÁTÉKRA FEL!

Moral-Tánczos Beáta : Etesd meg a medvét

  1. A játék neve, címe: Etesd meg a medvét
  2. A játék pedagógiai célja: színismeret fejlesztése, reakciókészség fejlesztése, ez már egy tovább fejlesztett változat amikor is az egyforma színeket kell összepárosítani.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: megkérem a gyerekeket hogy menetiránynak megfelelő irányba fussanak, vigyázzanak egymásra aki lassabban fut kerüljék ki.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: medvetalpak melyeket korábban a gyerekekkel készítettünk közösen, medvetalpakkal megegyező színű babzsákok.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: segítsetek a medvetalpakat lerakni a teremben úgy, hogy mindenütt legyenek szétszórtan
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a színes medvetalpakat elhelyezésébe a gyerekeket is be lehet vonni a babzsákokat pedig kiteszem a tornaterem 4 sarkába
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A medvetalpak jelképezik a macikat akik már nagyon éhesek és várják hogy megetessük őket. A színes babzsákok az ennivaló.
  17. A játék menete, játékszabályok: járjatok körbe, ha felemelem a kezem akkor mindenki felvesz egy babzsákot és odaszalad egy ugyan olyan színű medvetalphoz és ráteszi. Utána lehet tovább indulni amikor újra felemelem a kezem akkor újra lehet a macikat etetni.
  18. A játék lezárása: a játéknak akkor van vége ha az összes eledel (babzsák) elfogyott
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: aki ügyesen összepárosítja az azonos színeket megdicsérem,buzdítom őket játék közben pozitív megerősítésekkel. A végén megkérdezem szeretnének-e még játszani általában igen 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: ez már egy tovább fejlesztett változat az első az volt amikor rá kellett lépni arra a színű medvetalpra amelyik színt kimondtam, most pedig egy ugyan olyan színnel kellett párosítani. Most első játéknál sétáltak de következő alkalommal már futás lesz a séta helyett. Nehezíteni még úgy lehet hogy csak egy meghatározott színt kell keresni pl: csak a piros macikat etessétek meg!
  21. A játékvezető speciális feladatai: minden új játék előtt játszunk próba játékot van amikor 2, 3 próba játékot amíg megértik a szabályokat, ez persze a játék nehézségétől is függ.
  22. Egyéb/megjegyzés: A korosztály zömében 3-4 éves gyerekek. Mivel kötelező volt bejelölni valamit bejelöltem az 5 éves korosztályt de valójában 3-4 évesek kiscsoportos óvodások.A gyerekeknek tetszett a játék élvezték és ügyesek voltak. Le tudtam mérni kinek mennyire biztos a színismerete. A szabályokat megértették, volt aki fürgébb volt, volt aki lassabban reagált, de megtalálta a megfelelő színt. Egy gyerek volt akinek nehezebben ment a párosítás és tévesztett is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Moral-Tánczos Beáta